Επικαιρότητα

Υπάρχει βενζίνη απλά είναι λίγο…ακριβή

Μπροστά στην πιο ακριβή βενζίνη όλων των εποχών βρέθηκαν οι οδηγοί που έσπευσαν στα πρατήρια για να γεμίσουν τα ρεζερβουάρ τους, μετά την αναστολή της απεργίας των τελωνειακών.

Η τιμή της αμόλυβδης κινείται στα 1,4 ευρώ το λίτρο, χωρίς να αποκλείεται και νέα αύξηση, αν οι διεθνείς τιμές συνεχίσουν την ανοδική τους πορεία ή αυξηθεί ο ειδικός φόρος κατανάλωσης. Μόνα όπλα του υπουργείου Οικονομίας, αμφίβολης πάντως αποτελεσματικότητας, είναι οι σαρωτικοί έλεγχοι στην αγορά και -το έσχατο μέτρο- η επιβολή πλαφόν στα καύσιμα.

Εξομαλύνεται η κατάσταση στην διψασμένη αγορά καυσίμων, με τους οδηγούς ωστόσο να βρίσκονται αντιμέτωποι με ένα νέο άλμα των τιμών στην αντλία.

Ήδη από το Σάββατο ο εφοδιασμός της Αττικής από την Θεσσαλονίκη, ανέβασε το κόστος των μεταφορικών κατά 6 λεπτά το λίτρο, ενώ και η τιμή διυλιστηρίου αυξήθηκε μέσα σε 4 ημέρες κατά 3 λεπτά το λίτρο λογά και της αύξησης των διεθνών τιμών.

Από την Κυριακή εμφανίζονται τιμές που ξεπερνούν το 1,36 ευρώ το λίτρο και όλα αυτά την ώρα που έμποροι και πρατηριούχοι περιμένουν νέα άνοδο μετά και το άλμα του “μαύρου χρυσού” πάνω τα 80 δολάρια το βαρέλι.

Διπλό χτύπημα έρχεται για τους οδηγούς αν ακολουθητέε και νέα αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης ισόποση με την τελευταία. Τότε η μέση τιμή της αμόλυβδης θα αυξηθεί στο 1,423 ευρώ το λίτρο, μαζί με την αύξηση του ΦΠΑ.

Αυτό σημαίνει ότι αν τώρα ένας οδηγός πληρώνει κατά μέσο όρο 62,15 ευρώ για να γεμίσει ένα ρεζερβουάρ 50 λίτρων , με την νέα αύξηση το κόστος ξεπερνά τα 71 ευρώ, δηλαδή 9 ευρώ επιπλέον σε κάθε γέμισμα.

Ακόμη και με επιβολή πλαφόν προειδοποιεί πάντως το Υπουργείο Οικονομίας προκειμένου να μπλοκάρει τον εκτροχιασμό των τιμών. Μεικτά κλιμάκια των συναρμοδίων Υπουργείων χτενίζουν την αγορά πετρελαιοειδών και μέχρι στιγμής καταγράφουν μεν αδικαιολόγητες ανατιμήσεις που ωστόσο δεν χαρακτηρίζουν το σύνολο της αγοράς.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *