Κόσμος

20 νεκροί από ατύχημα σε ρωσικό πυρηνικό υποβρύχιο

Σε διαρροή αερίου φρέον μετά την ενεργοποίηση του αυτόματου συστήματος κατάσβεσης πυρκαγιών οφείλεται ο θάνατος των 20 ναυτών του ρωσικού πυρηνοκίνητου υποβρυχίου Νιέρπα -που σημαίνει Φώκια- που πραγματοποιούσε δοκιμές το Σάββατο στη Θάλασσα της Ιαπωνίας. “Κατά τη διάρκεια προγραμματισμένων δοκιμών, ως αποτέλεσμα απρόβλεπτης λειτουργίας των συστημάτων πυρόσβεσης βρήκαν το θάνατο περισσότεροι από 20 άνθρωποι, μεταξύ των οποίων εργάτες ναυπηγείου και στρατιωτικοί”, δήλωσε αμέσως μετά το τραγικό δυστύχημα ο εκπρόσωπος του Αρχηγού Στόλου, Ίγκορ Ντιγκάλο. Παραμένει αδιευκρίνιστο τι ήταν αυτό που ενεργοποίησε το σύστημα κατάσβεσης των πυρκαγιών και γιατί τα θύματα ήταν τόσα πολλά ενώ ο στρατός έχει ξεκινήσει νέες επισταμένες έρευνες, ανακοίνωσε ο εκπρόσωπος της ανώτατης ανακριτικής επιτροπής του ρωσικού στρατού Σεργκέι Μάρκιν, όπως μετέδωσαν τα ρωσικά πρακτορεία ειδήσεων. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες το δυστύχημα συνέβη στην πλώρη του σκάφους, ενώ ο πυρηνικός αντιδραστήρας βρίσκεται στην πρύμνη.

Το σύστημα έχει σχεδιαστεί ώστε να απελευθερώνει το αέριο ψύξης φρέον, το οποίο όμως είναι εξαιρετικά επικίνδυνο σε κλειστούς χώρους, ως το πιο σοβαρό εξουδετερωτικό των τριών μεθόδων αντιμετώπισης πυρκαγιάς επί του υποβρυχίου.

Υψηλόβαθμοι ρώσοι αξιωματούχοι όπως αναφέρει το πρακτορείο ειδήσεων Ρία- Νοβόστι, το σύστημα απέκλεισε δύο τομείς της πλώρης του υποβρυχίου του Νιέρπα, τύπου Σούκα-Β” ή, κατά τη νατοϊκή κατάταξη “Ακούλα”.

Στο Νιέρπα επέβαιναν μηχανικοί και εργάτες του ναυπηγείου του Αμούρ στο Πριμόριε της ρωσικής Άπω Ανατολής όπου είχε κατασκευαστεί. Σύμφωνα με άλλους Ρώσους αξιωματούχους, το πυρηνικό υποβρύχιο έπλεε στον Ειρηνικό Ωκεανό και πραγματοποιούσε δοκιμές στη Θάλασσα της Ιαπωνίας. Επέβαιναν σε αυτό συνολικά 208 άνθρωποι, μηχανικοί, εργάτες ναυπηγείου, και στρατιώτες.

Οι δοκιμές του πυρηνικού υποβρυχίου είχαν ξεκινήσει στα τέλη Οκτωβρίου και σε λίγες μέρες το Νιέρπα επρόκειτο να πραγματοποιήσει την πρώτη του κατάδυση. Είναι εφοδιασμένο με σύστημα τορπιλών, φτάνει σε μέγιστη ταχύτητα τους 30 κόμβους, διαθέτει αυτονομία 100 ημερών και μπορεί να καταδυθεί σε βάθος 600 μέτρων. Το πλήρωμά του αποτελείται από 73 άτομα.

Σύμφωνα με τις διαβεβαιώσεις του αρχηγείου του ρωσικού Στόλου το υποβρύχιο δεν έπαθε καμία βλάβη και έπειτα από τη διακοπή των δοκιμών αποφασίστηκε να επιστρέψει στη μόνιμη βάση ελλιμενισμού του. Κατά τις ίδιες πηγές και σχετικό τηλεγράφημα του κρατικού ειδησεογραφικού πρακτορείου “ΡΙΑ-Νόβοστι” ο αντιδραστήρας του υποβρυχίου λειτουργεί κανονικά και τα επίπεδα ραδιενέργειας στο σκάφος είναι φυσιολογικά. Μάλιστα ένα άλλο ρωσικό σκάφος μετέφερε τα θύματα στο Βλαδιβοστόκ.

Ο Ρώσος υπουργός Άμυνας Ανατόλι Σερντιουκόφ ενημέρωσε για το ατύχημα των Πρόεδρο Ντμίτρι Μεντβέντεφ, ο οποίος διέταξε να συνεχιστεί η ενημέρωσή του για την κατάσταση που επικρατεί τώρα στο υποβρύχιο σε καθεστώς “συνεχούς ροής”, να διεξαχθεί ενδελεχής έρευνα και να παρασχεθεί κάθε δυνατή βοήθεια και υποστήριξη στις οικογένειες των θυμάτων. Διέταξε μάλιστα τον Γενικό Εισαγγελέα της χώρας Γιούρι Τσάικα να ερευνήσει πλήρως τις συνθήκες του δυστυχήματος. Στον τόπο προσωρινού ελλιμενισμού, στο Πριμόριε της ρωσικής Άπω Ανατολής έσπευσε ο πρώτος αναπληρωτής υπουργός Άμυνας Αλεξάντρ Κολμακόφ με τον Αρχηγό Στόλου ναύαρχο Βλαντίμιρ Βισότσκι καθώς και αντιπροσωπεία της στρατιωτικής εισαγγελίας υπό τον γενικό εισαγγελέα του ρωσικού Στόλου.

Πρόκειται για το χειρότερο δυστύχημα σε ρωσικό πυρηνικό υποβρύχιο από την καταστροφή του Κουρσκ, όταν βυθίστηκε αύτανδρο σε βάθος 107 μέτρων στη θάλασσα Μπάρεντς στο Βόρειο Ωκεανό, παρασύροντας στο θάνατο και τα 118 μέλη του πληρώματός του, κατά την πρώτη χρονιά της θητείας του τότε Προέδρου Πούτιν, στις 12 Αυγούστου 2000, Το υποβρύχιο “Κουρσκ” ανασύρθηκε από το βυθό τον Ιούνιο του 2002. Το ρωσικό πυρηνοκίνητο υποβρύχιο “Νιέρπα” κατευθύνεται σε ρωσικό λιμάνι της Απω Ανατολής.

Πηγή:http://www.ert.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *