Επικαιρότητα

Συνεχίζουν την απεργία οι φορτηγατζήδες, την επίταξη σκέφτεται η κυβέρνηση

Ορατό είναι πλέον το ενδεχόμενο της επίταξης, μετά το αδιέξοδο στο οποίο κατέληξε η συνάντηση των εκπροσώπων των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων δημοσίας χρήσεως, με τον Γενικό Γραμματέα Μεταφορών. Ο κύριος Τσιόκας, κάλεσε τον κλάδο να συνεχίσει το διάλογο «πιο ήρεμα και όχι υπό το κράτος της πίεσης στο κοινωνικό σύνολο» τόνισε ωστόσο ότι η κυβέρνηση σε καμία περίπτωση δεν θα επιτρέψει να παραλύσει η αγορά. Ο πρόεδρος του συνδικάτου Χερσαίων Μεταφορών Γιώργος Τζωρτζάτος, δήλωσε ότι η κυβέρνηση δεν ικανοποίησε το βασικό τους αίτημα, που έχει να κάνει με τις υπάρχουσες άδειες και ζήτησε να μην κατατεθεί άμεσα το νομοσχέδιο στη Βουλή, ώστε να συνεχιστεί ο διάλογος.

Υπό μελέτη οι επόμενες κινήσεις

Τις επόμενες κινήσεις στο μέτωπο της απεργίας των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων μελετά η κυβέρνηση, με ορατό πλέον το ενδεχόμενο επίταξης, μετά την άκαρπη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι στο υπουργείο Μεταφορών.

Ανοιχτό άφησε το ενδεχόμενο της πολιτικής επιστράτευσης των απεργών Ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων Δημόσιας Χρήσης, ο υπουργός Υποδομών Δημήτρης Ρέππας. Ερωτηθείς μετά τη συνάντησή του με την τρόικα, εάν τίθεται θέμα επιστράτευσης απάντησε “βεβαίως και το εξετάζουμε”. Προσθέτοντας εμφατικά ότι “η πολιτεία δεν είναι ανοχύρωτη, η κοινωνία δεν είναι απροστάτευτη”. Σύμφωνα επίσης, με τον υπουργό δεν πρόκειται να αλλάξει κάτι στο σχετικό νομοσχέδιο στη Βουλή.

Ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Μεταφορών, Χάρης Τσιόκας, σε δηλώσεις του μετά τη συνάντηση με εκπροσώπους των απεργών, κάλεσε τον κλάδο να συνεχίσει το διάλογο «πιο ήρεμα και όχι υπό το κράτος της πίεσης στο κοινωνικό σύνολο» και τόνισε ότι η κυβέρνηση σε καμία περίπτωση δεν θα επιτρέψει να παραλύσει η αγορά, αφήνοντας να εννοηθεί ότι ως έσχατη λύση υπάρχει και η πολιτική επιστράτευση.

Στη διάρκεια της συνάντηση οι απεργοί απέρριψαν την πρόταση της κυβέρνησης για λύση της απεργίας και στη συνέχεια να διεξαχθεί διάλογος, καθώς και την άλλη βελτιωτική πρόταση να τους χορηγηθεί μια επιπλέον δωρεάν άδεια. Ζήτησαν, να μην κατατεθεί το νομοσχέδιο μέχρι το τέλος Αυγούστου, γεγονός που αποκλείει η κυβέρνηση, καθώς υπάρχει και σχετική δέσμευση με τον Μηχανισμό Στήριξης. Ζήτησαν επίσης αποζημίωση του ύψους της αδείας που κατέχουν, σε βάθος χρόνου και διασφάλιση των συνταξιοδοτικών τους δικαιωμάτων.

Μετά την εξέλιξη αυτή, ανακοίνωσαν ότι θα κάνουν συμβούλιο, προς το οποίο η πρόταση είναι η συνέχιση των κινητοποιήσεων.

Ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα για την στάση της κυβέρνησης έναντι των απεργών ιδιοκτήτων φορτηγών άφησε και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.

«Αν συνεχίσουν να απορρίπτουν τις προτάσεις μας η κυβέρνηση θα αναλάβει την κοινωνική ευθύνη απέναντι στους πολίτες και την κοινωνία με πράξεις. Είμαστε αποφασισμένοι να προστατέψουμε το δημόσιο συμφέρον το συμφέρον του Έλληνα πολίτη», τόνισε ο Γιώργος Πεταλωτής.

Αντιδράσεις

Η κατάσταση δεν πάει άλλο. Η κυβέρνηση, αντί να βρει λύση όπως οφείλει, με τη συμπεριφορά της, συνεχίζει να μετατρέπει μια μεταρρύθμιση σε κρίση. Οδηγεί μια κοινωνία ολόκληρη σε ένα αδιέξοδο, που εκείνη δημιούργησε. Δεν συμβάλλει στη δημιουργία ουσιαστικού διαλόγου με τους φορείς του κλάδου. Αυτή είναι υπόλογη. Αυτή είναι υπεύθυνη. Αυτή πρέπει να βγάλει τα κάστανα από τη φωτιά”, τόνισε ο υπεύθυνος Μεταφορών και Επικοινωνιών της ΝΔ, Σταύρος Καλαφάτης.

Να αποσύρει άμεσα το νομοσχέδιο κάλεσε την κυβέρνηση ο ΣΥΡΙΖΑ και ζήτησε να προχωρήσει το Υπουργείο Υποδομών σε έναν ευρύτατο διάλογο με τους ενδιαφερόμενους και την κοινωνία προκειμένου να εξασφαλιστούν οι ευρύτατες δυνατές συναινέσεις.

Σκληρή κριτική Δασκαλόπουλου

Σκληρή επίθεση κατά των ιδιοκτητών φορτηγών δημόσιας χρήσης εξαπέλυσει ο πρόεδρος του ΣΕΒ Δημήτρης Δασκαλόπουλος με δήλωση του στην οποία καλεί την πολιτεία να αντιμετωπίσει με αποφασιστικότητα τους εκβιαστές της στέλνοντας ταυτόχρονα σε όλα τα κλειστά συμφέροντα το μήνυμα ότι ματαιοπονούν, αντιμαχόμενα το μέλλον.

Ο κ Δασκαλόπουλος μίλησε για κλειστή ολιγάριθμη συντεχνία που χρησιμοποιεί τα προνόμια που της παρείχε το πελατειακό κράτος ως μέσο εκβιασμού του κοινωνικού συνόλου δίνοντας μάχη οπισθοφυλακής και ιδιοτέλειας και τόνισε ότι η Ελλάδα, έπρεπε να έχει προχωρήσει στην ευρωπαϊκή πραγματικότητα των ευρωπαϊκών μεταφορών εδώ και χρόνια αντί να αποτελεί μία αναχρονιστική εξαίρεση.

Με το σταγονόμετρο η βενζίνη

Την ίδια ώρα πληθαίνουν τα προβλήματα στην αγορά, ενώ ουρές σχηματίζονται και σήμερα στα πρατήρια που διαθέτουν ακόμη βενζίνη.

Για την ώρα η παροχή καυσίμων που κάνουν τα ιδιωτικής χρήσεως βυτιοφόρα αν και περιορισμένη ξεμπλοκάρει κάπως την Αττική και τη Θεσσαλονίκη σε πολλές περιοχές της Ελλάδας όμως υπάρχει σοβαρότατο πρόβλημα.

Οριακή είναι η κατάσταση στο Νομό Λάρισας οριακή στην Αχαΐα, στην Κοζάνη στην Χαλκιδική, στην Αργολίδα, στην Εύβοια, στα Νησιά Ιονίου εκτός της Κέρκυρας, που έχει κάποιο αποθεματικό και στη Ρόδο. Λίγο καλύτερα είναι τα πράγματα στην Κρήτη, στις Κυκλάδες, στην Κω στη Λέσβο και στη Χίο.

Οι βενζινοπώλες καλούν όσους πέφτουν θύματα αισχροκέρδειας ή αντιλαμβάνονται τέτοιες πρακτικές να τα καταγγέλλουν άμεσα.

Με επάρκεια προϊόντων και σε καλές τιμές λειτουργούν σήμερα οι λαϊκές αγορές στην Αττική, ωστόσο με την απόφαση για συνέχιση της απεργίας, πωλητές και παραγωγοί φοβούνται ότι θα υπάρξουν ελλείψεις.

Πηγή: ΕΡΤ

Μια σκέψη για το “Συνεχίζουν την απεργία οι φορτηγατζήδες, την επίταξη σκέφτεται η κυβέρνηση

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *