Επικαιρότητα

Βενζίνη με το σταγονόμετρο στην Αθήνα, πολλά τα προβλήματα στη Θεσσαλονίκη

Χωρίς ουσιαστικά αποτελέσματα έληξε η χθεσινοβραδινή πολύωρη συνάντηση των εκπροσώπων των ιδιοκτητών βυτιοφόρων και μεταφορέων, με υπηρεσιακούς παράγοντες του Υπουργείου Οικονομικών. Μετά την συνάντηση, οι απεργοί δήλωσαν αποφασισμένοι να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις.
Από το υπουργείο οικονομικών εξακολουθούν να ζητούν την αύξηση του κομίστρου πάνω από το 5% [περίπου 10-13%] που έχει ανακοινώσει η κυβέρνηση, καθώς τα περισσότερα αιτήματα τους για τον τελωνειακό κώδικα έγιναν δεκτά από το υπουργείο.

Η κυβέρνηση σε αλλεπάλληλες συναντήσεις με τους εκπροσώπους της έκανε ήδη πίσω σε τουλάχιστον τρία από τα τέσσερα βασικά αιτήματα των απεργών. Συγκεκριμένα, έδωσε το πράσινο φως να κυκλοφορούν στις εθνικές οδούς τις Παρασκευές κατά τη διάρκεια του χειμώνα, ενώ επέκτειναν κατά μία ώρα την κυκλοφορία τους το καλοκαίρι. Παράλληλα, υπήρξε συμφωνία και στην αύξηση της αυξομείωσης του όγκου λόγω θερμοκρασίας, αλλά και για τη νοθεία στα ρεζερβουάρ των βυτίων.
Αναλυτικότερα, στο πλαίσιο αυτό σύντομα αναμένεται νομοθετική ρύθμιση, η οποία θα κατατεθεί στη Βουλή και η οποία θα προβλέπει:
Την αναγνώριση της αυξομείωσης του όγκου των καυσίμων στα βυτία λόγω θερμοκρασίας από 0,8% που είναι σήμερα σε 1% έως 1,2%.
Ότι η νοθεία στα ρεζερβουάρ των βυτίων δεν θα αποτελεί πράξη λαθρεμπορίας καυσίμων. Ήδη υπάρχει σχετική διάταξη για λεωφορεία, ταξί και φορτηγά.
Ο κ. Μπέζας απέρριψε το αίτημα του κλάδου για ελαστικοποίηση στο θέμα των προσμείξεων στο φορτίο (που αφορά στην νοθεία) του βυτίου καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες, θεωρείται μη σύννομο, ενώ μια τέτοια απόφαση θα ακύρωνε και τις προσπάθειες που καταβάλλονται, με βάση τον πρόσφατο νόμο, για πάταξη του λαθρεμπορίου στα καύσιμα.

Ωστόσο, οι εκπρόσωποι των ιδιοκτητών βυτιοφόρων φαίνεται να επιμένουν στην αποδοχή του σχετικού αιτήματος, παρά το γεγονός ότι στελέχη του υπουργείου ανέφεραν ότι κάτι τέτοιο θα αποτελούσε νομιμοποίηση του λαθρεμπορίου.
Παράλληλα, συζήτησαν και το αίτημα για περιπτώσεις λαθρεμπορίας ή άλλων φορολογικών ή τελωνειακών παραβάσεων να διώκεται ο οδηγός του βυτιοφόρου και όχι ο ιδιοκτήτης, χωρίς ωστόσο να ληφθεί σχετική απόφαση.
Νωρίτερα, από το υπ. Απασχόλησης οι ιδιοκτήτες φορτηγών ζήτησαν την εξίσωσης των συντάξεων τους με αυτές του ΤΕΒΕ, αίτημα που η κ. Πετραλιά το παρέπεμψε στο μέλλον, αφού πρότεινε τη σύσταση ομάδας εργασίας που θα συντάξει νέα αναλογιστική μελέτη για το ασφαλιστικό των εργαζομένων του κλάδου.

Συναντήσεις με κυβερνητικούς παράγοντες θα έχουν πάλι σήμερα οι ιδιοκτήτες βυτιοφόρων και φορτηγών. Οριστικές αποφάσεις αναμένεται να λάβουν στην αυριανή προγραμματισμένη κοινή γενική συνέλευσή τους.

Ο ανεφοδιασμός της αγοράς συνεχίζεται με τα περίπου 200 εταιρικά βυτιοφόρα. Σύμφωνα με εκτιμήσεις των βενζινοπωλών στην Αττική τα βενζινάδικα που μένουν ανοιχτά φτάνουν τα 250, ενώ στην Θεσσαλονίκη γίνεται λόγος για 30 πρατήρια ανοιχτά.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Πάντως, εχθές οι απεργοί ιδιοκτήτες των φορτηγών – βυτιοφόρων ανέκοψαν την προσπάθεια των εταιρειών πετρελαιοειδών να δώσουν έστω μία μικρή ανάσα στην αγορά καυσίμων της Θεσσαλονίκης, που έχει πλέον στερέψει από βενζίνη, δημιουργώντας προβλήματα στις επιχειρήσεις και την τοπική οικονομία. Έτσι, στον νόμο Θεσσαλονίκης, μόλις το 10% των πρατηρίων είχε καύσιμα, τα οποία, έως αργά το απόγευμα χθες, είχαν εξαντληθεί.

Μάλιστα, η στάση τους αυτή προκάλεσε ένταση και επεισόδια έξω από τις εγκαταστάσεις της Jet-Oil στη Σίνδο Θεσσαλονίκης και λίγο έλειψε η φασαρία να γενικευτεί, παρ’ ότι υπήρχε διακριτική παρουσία της αστυνομίας. Όπως ήταν φυσιολογικό, οι εκπρόσωποι πετρελαϊκών εταιρειών ζήτησαν την παρέμβαση της εισαγγελίας προκειμένου να λυθεί έτσι το πρόβλημα του αποκλεισμού, κάτι που δεν έγινε αφού οι απεργοί δεν επέτρεψαν να ανεφοδιαστούν περισσότερα από τρία οχήματα.

Με την κίνησή τους αυτή, ουσιαστικά αθέτησαν τη δέσμευση που είχαν αναλάβει, για να επιτρέψουν στα οχήματα των εταιρειών καυσίμων να ανεφοδιαστούν και κατόπιν να προμηθεύσουν τα πρατήριά τους στην πόλη. Πρακτικά, οι απεργοί δεν επέτρεπαν, παρά μόνο σε τρία βυτιοφόρα της κάθε εταιρείας. Πιο δύσκολη παραμένει η κατάσταση στις επαρχιακές πόλεις.

Κανονικά κινούνται τα αστικά και τα σχολικά λεωφορεία, τα ασθενοφόρα και τα άλλα οχήματα κοινωφελών οργανισμών αφού ανεφοδιάζονται από την αστυνομία και τον στρατό.

Οι εκτιμήσεις του πρόεδρου της κεντρικής λαχαναγοράς του Ρέντη έκαναν λόγο για μείωση κατά 30% των ποσοτήτων που μπαίνουν στην αγορά λόγω της απεργίας. Πάντως, ανάσα στην αγορά αγαθών, θα δώσουν τα δεκαπέντε φορτηγά που ξεκίνησαν εχθές το βράδυ από την Κρήτη με ευπαθή προϊόντα προς τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.

Προβλήματα παρουσιάζονται και στη ναυσιπλοΐα. Ακυρώθηκε το χθεσινό δρομολόγιο του πλοίου “Ιεράπετρα” καθώς δεν μπορούσε να τροφοδοτηθεί με λιπαντικά. Λόγω της έλλειψης καυσίμων παραμένει «δεμένο» στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης το επιβατηγό πλοίο «Νταλιάνα».

Πηγή:http://www.ert.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *