ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Διαθέσιμα σε υψηλή ανάλυση μέσω Google Earth αριστουργήματα του Πράδο

spain_mouseum_pradoΣτην ιστοσελίδα δορυφορικών εικόνων του γίγαντα Google, είναι πλέον διαθέσιμα τα αριστουργήματα που φυλάσσονται σ’ ένα από τα μεγαλύτερα μουσεία στον κόσμο, το Πράδο, σε εικόνες “υψηλής ανάλυσης”,  “σε παγκόσμια πρώτη”, σύμφωνα με τους εμψυχωτές του σχεδίου.

Όπως εξήγησε την Τρίτη ο Μιγέλ Ζουγάθα, διευθυντής του Πράδο, κατά την παρουσίαση του σχεδίου, η τεχνολογική αυτή πρόοδος επιτρέπει την “πρόσβαση σε οποιονδήποτε και σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου”. Από την πλευρά του ο επικεφαλής του Google Espana, Χαβιέρ Ροδρίγεθ Θαπατέρο, τόνισε ότι “είναι η πρώτη φορά, που κάτι τέτοιο γίνεται στον κόσμο”.

Η ηλεκτρονική διάθεση των έργων αφορά 14 πίνακες του μουσείου της Μαδρίτης, μεταξύ των οποίων τα αριστουργήματα του Βελάθκεθ, “Οι Κήποι της Απόλαυσης” του Ιερώνυμου Μπός, “Η εκτέλεση της 3ης Μαΐου” του Φρανθίσκο Γκόγια, “Οι τρεις Χάριτες” του Ρούμπενς, ή ακόμη “Τον Ιππότη με το χέρι στο στήθος” του Ελ Γκρέκο.

Για να ανοίξει κάποιος τις εικόνες θα πρέπει να μπει στον πλοηγό του Google Earth και να βγει πάνω ακριβώς στο Μουσείο του Πράδο και κατόπιν να επιλέξει την εντολή Obras Maestras (Αριστουργήματα) για να επιλέξει ύστερα καθένα από τα μεγάλα έργα, τα οποία θα μπορεί να δει με τον ειδικό μεγεθυντικό φακό.

Όπως τόνισε ο Θουθάγα, «μία ψηφιακή απεικόνιση ουδέποτε θα μπορέσει ν’ αντικαταστήσει το πραγματικό μάτι, όμως του επιτρέπει σ’ αντιστάθμισμα να εντοπίσει λεπτομέρειες που αλλοιώς δε θα μπορούσαμε να διακρίνουμε διά γυμνού οφθαλμού». Ιδίως σ’ έναν από τους πίνακες, την «Αποκαθήλωση από τον Σταυρό» του Ρογήρου φαν ντερ Βέιντεν, μπορούμε να διακρίνουμε μ’ απόλυτο ρεαλισμό ένα ‘μαργαριταρένιο’ δάκρυ στα μάτια του Αγίου Ιωάννη, τόνισε η εμπνεύστρια του προγράμματος Κλάρα Ριβέρα. Η ίδια, που εργάζεται στο Google Earth, είχε την ιδέα για την εφαρμογή του κατά την επίσκεψή της στο Πράδο. Κάθε έργο υπήρξε αντικείμενο πολλών εκατοντάδων λήψεων “υψηλής ανάλυσης”, με τον Κήπο τον Απολαύσεων φερ’ ειπείν να συντίθεται από 1600 λήψεις, με κάθε μία από αυτές να εστιάζεται σε κάποια ελαχιστότατη λεπτομέρεια του πίνακα.

Η πρωτοβουλία αυτή μπορεί να ακολουθήσουν κι άλλα μουσεία στον κόσμο, όμως προς ώρας κανένα ανάλογο πρόγραμμα δεν έχει αρχίσει να εφαρμόζεται, τόνισε ο Θαπατέρο.

Πηγή:http://www.ert.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *