Ταξιδιωτικά άρθρα

Οδοιπορικό στο Πατριαρχείο Ιεροσολύμων του Χρήστου Μυστιλιάδη

Αποκλειστικές δηλώσεις Αγιοταφίτη:
Αν ήταν Πατριάρχης σωστός δεν έπρεπε να ορκίζεται δημόσια
Συνέντευξη στον απεσταλμένο μας ΧΡΗΣΤΟ ΜΥΣΤΙΛΙΑΔΗ

Η κρίση ζει και βασιλεύει στο Πατριαρχείο των Ιεροσολύμων. Αυτή είναι η πρώτη εντύπωση όταν πας αυτό τον καιρό σε εκκλησίες και μοναστήρια στο σημαντικότερο προσκύνημα του χριστιανικού κόσμου. Κινητικότητα, νευρικότητα και αναβρασμός κυριαρχεί σε όλους τους Αγιοταφίτες. Οι περισσότεροι μ ένα κινητό στο χέρι προσπαθούν να μάθουν τα τελευταία νέα και συνεννοούνται μεταξύ τους για τη στάση που θα κρατήσουν στο επόμενο σχέδιο, που διαρρέει από το περιβάλλον του έκπτωτου Πατριάρχη Ειρηναίου.

Φεύγουμε από την Ιερουσαλήμ και μπροστά μας ορθώνεται το τσιμεντένιο «Τείχος του Αίσχους». Ντροπή για τον πολιτισμό μας αυτό  που έχτισαν οι Ισραηλινοί για να απομονώσουν τους Παλαιστίνιους. Ύστερα από τον σχετικό έλεγχο περάσαμε στα Παλαιστινιακά εδάφη.

Πρώτος μας σταθμός η Ιερά Μονή του Αββά Θεοδοσίου. Παλιά υπήρξε το καλύτερο μοναστήρι της Παλαιστίνης και ήταν υπόδειγμα για τα άλλα. Ο Θεοδόσιος είδε τη Μονή του να φθάνει σε μέγιστη ακμή και να ποιμάνει επτακόσιους μοναχούς παντός γένους και φύλου. Επίσης στα γύρω από τη Μονή μέρη ζούσαν άλλοι δύο χιλιάδες μοναχοί και ασκητές.

Ο Θεοδόσιος αναπαύθηκε  11 Ιανουαρίου του 529, επί αυτοκράτορα Ιουστινιανού, αφού έζησε επί 105 έτη. Επισκεπτόμαστε τον τάφο του, όπου υπάρχουν και οι τάφοι της μητέρας του Ευλογίας, της αγίας Σοφίας μητέρας του Σάββα του ηγιασμένου, της μητέρας των Αγίων Αναργύρων Κοσμά και Δαμιανού αγίας Θεοδότης, του αγίου Ιωάννου του Μόσχου και οι τάφοι άλλων τριάντα πέντε αγίων.

Τέλος εδώ υπάρχει η κρύπτη του Σπηλαίου των Τριών Μάγων και στη διπλανή μεγάλη εκκλησία είναι ο τάφος της αγίας Ευφροσύνης, η οποία ήλθε από τη μονή του Σωτήρα εκ Ρωσίας με τον αδελφό της Δαβίδ και συνοδεία μεγάλη επειδή καταγόταν από βασιλική οικογένεια.

Στον ιερό χώρο μας ξεναγεί ο Ηγούμενος της Ιεράς Μονής του Αββά Θεοδοσίου, αρχιμανδρίτης πατέρας Ιερόθεος Σηφάκης. Είναι γόνος της Κρητικής εκκλησίας και έχει καταγωγή από το Χάνδακα Ηρακλείου. Πενήντα τέσσερα χρόνια στη μονή διακρίνεται για το μεγάλο του ζήλο για τα προσκυνήματα της περιοχής, αλλά και την αγάπη και εκτίμηση με την οποία περιβάλλει τους ντόπιους κατοίκους.

Μας τελειώνει την ξενάγηση και με πολλή ευγένεια μας προσφέρει καφέ κάτω από τον ίσκιο της κληματαριάς που πλαισιώνει τα κελιά. Τον βοηθούν δύο μοναχές που μας προσφέρουν δροσερό καρπούζι και άλλα φρούτα από το σκιερό περιβόλι της μονής. Η συζήτηση άρχισε με το όνομα του προηγούμενου Πατριάρχη Ιεροσολύμων Διόδωρου, για τον οποίο μας λέει χαρακτηριστικά:

– «Ήταν φυσιογνωμία».

Αναπόφευκτα η συζήτηση έρχεται στο όνομα του έκπτωτου Ειρηναίου. Η πίκρα είναι μεγάλη κι ο καημός μεγαλύτερος.

– Τι να σας πω για τον Ειρηναίο. Εσείς τα ξέρετε καλύτερα.

– Με δυο λόγια πως θα τον χαρακτηρίζατε;

– Δεν τον νοιάζει αν θα φύγουν όλοι οι Πατέρες, δεν τον νοιάζει αν θα φύγει όλη η περιουσία του Πατριαρχείου μας, αρκεί να  μη χάσει την καρέκλα. Αυτός είναι ο Ειρηναίος.

– Σκληρές κουβέντες.

– Δεν ανοίγει την οικονομική επιτροπή, δεν δίνει χρήματα, δεν πληρώνει. Έχω να πληρωθώ επτά μήνες, κάποιοι άλλοι έχουν να δουν λεφτά εδώ κι ένα χρόνο.
Από τον ʼγιο Γεράσιμο οι μοναχοί παίρνουν δανεικά ακόμα και από το Προξενείο για να καλύψουν τις βασικές τους ανάγκες. Είναι ο τέταρτος μήνας που δεν έχει πληρώσει τα σχολεία. Τα εκατομμύρια που έχει στα συρτάρια τα διαθέτει για την αστυνομία που τον φυλάει και τον κόσμο που είναι γύρω του.  Από πού τα έφερε αυτά τα λεφτά και τα διαχειρίζεται μ αυτό τον τρόπο;

– Όλοι τον ακούσαμε να ορκίζεται μπροστά στις κάμερες: «Να μου κοπούν τα χέρια αν έχω κλέψει». Εσείς τι λέτε γι αυτό;

– Αν ήταν Πατριάρχης σωστός δεν έπρεπε να ορκίζεται. Όρκος στον ιερωμένο απαγορεύεται. Θυμάστε τι δήλωσε στους δημοσιογράφους όταν του είπαν ότι κατηγορείται πως έχει ενοικιάσει για πολλά χρόνια τα ακίνητα; Να μου κοπούν τα χέρια αν έχω κλέψει. Δεν είπε να μου κοπούν τα χέρια αν ενοικίασα ακίνητα. Ο όρκος του είναι παραπλανητικός και γι αυτό τον κάνει δημοσίως.
Έχει νοικιάσει τα ξενοδοχεία «Ιμπέριαλ» και «Πέτρα» στην Παλιά πόλη της Ιερουσαλήμ με δυο συμβόλαια, από 99 χρόνια το καθένα, σύνολο 198 χρόνια. Οι Ισραηλινοί κατέθεσαν ως προκαταβολή ενάμισι εκατομμύριο δολάρια, αλλά τα έσοδα δεν έχουν εγγραφεί στο ταμείο του Πατριαρχείου.

–  Λέτε να χάσουμε το Πατριαρχείο; Ακούστηκε ότι επιχειρείται «Αραβοποίηση» του.

– Μόνον ο Θεός, ο Ειρηναίος, ο Χριστόδουλος κι ο Βαβύλης ξέρουν τι έγινε.

– Εσείς γνωρίσατε τον Βαβύλη;

– Βέβαια! Αφού ήταν οδηγός του Ειρηναίου.

– Και πως βρέθηκε ο Βαβύλης εδώ;

– Τον Βαβύλη τον έχει δείξει και ο τηλεόραση με τον Ησύχιο. (Σημ. Συντάκτη:
Πρόκειται για τον Μητροπολίτης Καπιτωλιάδος που ήρθε στην Κάλυμνο τον Απρίλιο του 2003, μεταφέροντας το Τίμιο Ξύλο- προσκεκλημένος από τον Λέρου, Καλύμνου και Καρπάθου Νεκτάριο, που πρόσφατα «ξηλώθηκε» από το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως). Από τότε έχουν συνεργασία και ετοίμαζαν την εκλογή του Ειρηναίου. Μέχρι τώρα υποστηρίζει ο Βαβύλης ότι ο Ειρηναίος του έταξε να του δώσει εξακόσιες χιλιάδες ευρώ κι ακόμα δεν του τα έδωσε, γι αυτό τον είπε «προδότη».

– Μας πονάει πάρα πολύ για την κρίση που περνάτε και επειδή δόθηκε η
εντύπωση ότι όλα εδώ γίνονται για το χρήμα.

– Αυτό έγινε γιατί μας περάσανε όλους του Αγιοταφίτες πράκτορες.  Την Κυριακή του Θωμά, όταν πήγαμε στο ναό της Αναστάσεως στα Ιεροσόλυμα, πριν να τελειώσει η λειτουργία μας ήρθε μια είδηση ότι τρία άγνωστα άτομα μπήκαν μέσα στην οικονομική και κλέβουν. Τρέχουν τρεις Πατέρες από το ναό της Αναστάσεως και όταν ακόμα η συνοδεία ήταν πολύ μακριά, αυτοί που πήγαν τους είδαν να κρατούν μέσα από τα ράσα τα χρήματα και έγγραφα. Αυτές τις εικόνες είδατε στις τηλεοράσεις και με το δίκιο τους είπαν οι χριστιανοί ότι οι Αγιοταφίτες δεν έχουν ανάγκη από χρήματα και πως τα μαζεύουν με τους σάκους.
Δεν έρχονται όμως να με ρωτήσουν όταν φθάνει εδώ μόνο ένα γκρουπ κάθε Πάσχα τι αφήνουν για ενίσχυση οι προσκυνητές. Ρίχνουν στο παγκάρι αυτά τα μαύρα κέρματα, τα μπακίρια και από τα πενήντα άτομα ένας η δύο αφήνουν πέντε ευρώ.
Όλοι μαζί ζήτημα αν αφήσουν είκοσι ευρώ, χρήματα που δεν φτάνουν ούτε για τους καφέδες που τους προσφέρω. Κι ύστερα λένε στα Ιεροσόλυμα υπάρχει χρήμα.
Αν υπάρχει, το έχει ένας, ο εκμεταλλευτής όλου του Πατριαρχείου. Εδώ γίνεται μια μεγάλη αδικία.

Αφήνουμε πίσω μας τον τάφο των Τριών Ποιμένων. Πέντε χιλιόμετρο ανατολικά
βρίσκεται ο επόμενος σταθμός του οδοιπορικού μας. Είναι η Αγία Πόλη Βηθλεέμ.
Βρίσκεται στο χωριό των Ποιμένων. Μπετ Σαχούρ το λένε οι Παλαιστίνιοι.

Μια σκέψη για το “Οδοιπορικό στο Πατριαρχείο Ιεροσολύμων του Χρήστου Μυστιλιάδη

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *