ΤΕΧΝΕΣ

ΤΑΣΟΣ ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ:Κρανίου Τόπος

ΥΠΟΣΧΟΜΑΙ στο κοινό ότι, αφού κατ’ αρχάς περάσει από τη γκαρνταρόμπα (όπου θα αφήσει τις ομπρέλες, τις μασέλες και τα πιστόλια), θα ανταλλάξουμε απλόχερα χειραψίες και τηλέφωνα. Στη συνέχεια, θα επιχειρήσουμε να λύσουμε, με κεκτημένη βραδύτητα, έναν γόρδιο δεσμό. Ακολούθως, θα αναβοσβήσουμε τα φώτα, θα περιγράψουμε τα βάσανά μας, θα ακούσουμε επαρκείς δικαιολογίες, τραγούδια, χωρατά, βρισιές και αναστεναγμούς… Θα στριμωχτούμε, θα γελάσουμε, θα κάνουμε γκάφες και σαματά σαν απατεώνες που επιδιώκουν τη διαφήμιση. Ταυτοχρόνως, ενώ θα παίζουμε φιδάκι, κρυφτό και μακριά γαϊδούρα, θα κάνει ρεύμα και θα βρέξει πάνω στα κρανία μας. Έτσι, θα αποκτήσουμε έμμονες ιδέες, θα εκφράσουμε διαβολική αδιαλλαξία, θα χορέψουμε μηχανικό μπαλέτο και καν-καν, θα μπαλώσουμε μάλλινες κάλτσες, θα θυμηθούμε «εκείνη» τη βραδιά, θα ακονίσουμε μαχαίρια και θα στήσουμε ανθρωποπαγίδες. Τοιουτοτρόπως θα αυνανίσουμε και πάλι την Αθήνα, θα υπερασπιστούμε τη σύγχρονη τέχνη και θα τους κρεμάσουμε ψηλά (τους πίνακες εννοώ). Αφού απαλλαχθούμε από κάθε σύγχυση, θα γελοιοποιήσουμε τους πολιτικούς, θα γίνουμε μάρτυρες κανιβαλικών προθέσεων, θα κάνουμε εικονικές δίκες, θα αναλάβουμε τον ρόλο του πυροκροτητή και θα τινάξουμε τη μπάνκα και τη γκαλερί στον αέρα. Κατόπιν, θα απολογηθούμε για τις λάθος εκτιμήσεις μας και θα δοκιμάσουμε ιδιαίτερες γεύσεις από έναν διάσημο μάγειρα-θαλαμοφύλακα. Μετά, αφού διαβάσουμε το νούμερο 15 του περιοδικού Philhaouthibaou, θα δηλώσουμε άγνοια κινδύνου και θα νικήσουμε τον φασισμό του «σύγχρονου», μετακινώντας με ρουλεμάν το νέο μουσείο της Ακρόπολης. Έπειτα, θα το βάλουμε στα πόδια, θα εκδράμουμε σε ερημωμένες εκκλησίες και σε οικόπεδα με καταρράκτες, θα επισκεφθούμε –τηρώντας αυστηρά το savoir vivre– το Δάσος με τους Κρεμασμένους στα αλύτρωτα σύνορα Λαγών και Μπακαλιάρων. Εκεί θα χαράξουμε κατευθυντήριες γραμμές, θα κρατήσουμε τα ηνία στα χέρια μας, θα ξεσηκώσουμε τα πάντα και, αφού το λιμάνι φύγει, θα βουλιάξουμε μετά βαΐων και κλάδων, κάνοντας απεργία πείνας… Πάντα μαζί θα παρακολουθήσουμε τις ολοκληρωτικές αποτυχίες μιας αναρχικής ραψωδίας, θαυμάζοντας σχέδια μηχανοπλαστικά και πλαστοπλαστικά καθώς και εικονοεικόνες αναπλαστικές, ανατομικές, αντιενζυμικές, αερογραφικές, αντιφασαριακές, αρδεύσιμες και δημοκρατικές, προχωρώντας με σταθερά βήματα ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ! Όμως, πού σκατά θα οδηγηθούμε και πώς στο διάβολο προσδιορίζεται αυτό το «πέρα»; Σημαίνει «πίσω», σημαίνει «εκτός», σημαίνει «μπροστά», «κάτω», «πάνω», «κοντά», «μακριά», «απέναντι»; Είναι δυνατό να σημαίνει «ακριβώς»; Και τι άραγε άλλο μπορεί να συναντήσει κάποιος εκεί, εκτός από τα βουνά, τα ποτάμια, την τεμπελιά, το τυχαίο, τα φεγγάρια, τα κοκόρια, τα βογγητά, το περιτύλιγμα, την ταυτότητα, το μηδέν, το άπειρο, την Γροιλανδία, τον βαθύ Νότο, τη φυλή των Μασάι, την κόλαση, τη ζώνη του Λυκόφωτος, το διάστημα, την άβυσσο του βυθού και πολλά άλλα παράξενα; Σας διαβεβαιώνω πως ΕΚΕΙ ΠΕΡΑ, ακούγεται μοναχά ο ΑΝΤΙΛΑΛΟΣ της ζωγραφικής. Εκεί η σύγχρονη δημιουργία δεν συντελεί απλώς σε μια ακόμη «εμφι-Άλωση». Εκεί το χρήμα δεν έχει πέραση και τα έργα της τέχνης δεν είναι καμωμένα αποκλειστικά σαν «μεγάλες κορνιζαρισμένες επιταγές»… Εκεί βασικά είναι… ΚΡΑΝΙΟΥ ΤΟΠΟΣ! Γιατί εκεί η Ομορφιά βρίσκεται στο Μάτι του Παρατηρητή και τα έργα κυκλοφορούν Άνετα και Ξυπόλητα. Εκεί κυριαρχούν μονάχα: η Τρικυμία, το Αίνιγμα, η Μαγεία, το Τραύμα, το Ναυάγιο, η Κτηνοβασία, η Θεία Κωμωδία, ο Γολγοθάς, η Γκριμάτσα, η Κριτική της Κριτικής, η Λανθάνουσα Σεμνότητα, τα Ξόρκια της Αυταπάτης και της Ματαιοδοξίας, η Χαραμάδα, η Πρόκληση, ο Μύθος, η Μοναξιά, η Τρέλα, η Αθωότητα, η Επανάσταση, το Θάρρος, η Απέραντη Λίστα των Τεκμηριωμένων Θανάτων της Τέχνης, η Ανατομία της Ουτοπίας, η Αναρχία του Έρωτα, τα Αντίβαρα χωρίς Σπατάλη Δυνάμεων, οι Μουνώταυροι, η Αποπλάνηση χωρίς Δόλο, οι Ορατές Αδυναμίες, τα Ημερολόγια των Αμπαριών, ο Χορός των Κροκοδείλων και κάποιες Υπέροχα Τρακαρισμένες Σακαράκες…

Τέλος, αφού υποσχεθούμε πως θα ξανανταμώσουμε σύντομα, θα χωρίσουμε ανταλλάσσοντας ξανά και ξανά ψεύτικα χαμόγελα, φιλιά και χειραψίες… Είσοδος ελεύθερη – με τα χέρια στις τσέπες. Έξοδος εύκολη – με πίνακες κάτω από το μπράτσο ή με την ουρά στα σκέλια. Οι παρείσακτοι εξαιρούνται…

ΑΥΤΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟΝ ΑΥΤΑ ζωγραφίζω…”
ΤΑΣΟΣ ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ, Νοέμβριος 2007


Kalfayan Galleries- TASOS PAVLOPOULOS ΤΑΣΟΣ ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ Κρανίου Τόπος

ΕΓΚΑΙΝΙΑ: Πέμπτη, 31 Ιανουαρίου, 2008, Ώρα: 19.30 – 22.00

Χάρητος 11, Κολωνάκι

ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 31 Ιανουαρίου – 8 Μαρτίου, 2008

ΩΡΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ: Δευτέρα, Σάββατο: 10.00-15.00

Τρίτη έως Παρασκευή: 10.00-20.00

ΤΑΣΟΣ ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ/ Bιογραφικό Σημείωμα

Ο Τάσος Παυλόπουλος γεννήθηκε στην Αθήνα το 1955. Το 1995 σχεδίασε ένα από τα 12 γλυπτά (Art Clock Towers) που κατασκεύασε η Swatch για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1996 στην Ατλάντα των Η.Π.Α. Ζει και εργάζεται στη Αθήνα.

ΣΠΟΥΔΕΣ
1987-1990
Υπότροφος του μεταπτυχιακού προγράμματος του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών (Ι.Κ.Υ.) στη ζωγραφική με καθηγητή τον Νίκο Κεσσανλή.
1978-1983
Γραφιστική και ζωγραφική στην Ακαδημία Καλών Τεχνών της Βαρσοβίας στην Πολωνία με καθηγητές τους Henryk Tomaszewski και Teresa Pagowski.

ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ
2007
Κρανίου Τόπος, Kalfayan Galleries, Αθήνα.
2005
“Τα φαινόμενα απατούν”, Kalfayan Galleries, Αθήνα.
2004
“Διάλογοι 2004”, Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης και Kalfayan Galleries, Θεσσαλονίκη.
2003
Kalfayan Galleries, Art Athina 10 ΄03 -Συνάντηση Σύγχρονης Τέχνης, “Ο Τελευταίος να κλείσει την πόρτα”, Αθήνα.
“Οι Κομπάρσοι”, Kalfayan Galleries, 44ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, Θεσσαλονίκη (Η αφίσα του Φεστιβάλ σχεδιάστηκε από τον Τ. Παυλόπουλο).
2002
“Tam-Tam”, Kalfayan Galleries, Θεσσαλονίκη.
“Tam-Tam”, Kalfayan Galleries, Αθήνα.
2001
“Οι σωματοφύλακες”, Kalfayan Galleries, Αθήνα.
2000
Γκαλερί Αγκάθι, Art Athina 8 ‘00, Αθήνα.
1999
“Απουσίες”, Kalfayan Galleries, Θεσσαλονίκη.
1998
Γκαλερί Αγκάθι, Art Athina 6 ‘98, Αθήνα.
1997
Kalfayan Galleries, Art Athina 5 ‘97, Αθήνα.
1996
Kalfayan Galleries, Θεσσαλονίκη.
1995
“Εκτός τόπου και χρόνου”, Γκαλερί Ζουμπουλάκη, Αθήνα.
1993
“Μετα-Ζορρό”, Γκαλερί Άρτιο, Αθήνα.
1992
“Σχέδια-Σχεδίες”, Γκαλερί Άρτιο, Αθήνα.
1989
Γκαλερί Πρίσμα, Ρόδος.
1988
Γκαλερί Άρτιο, Αθήνα.
1987
Γκαλερί Αθήνα, Αθήνα.
1983
Γκαλερί Ώρα, Αθήνα.

ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ

2007
“H Τέχνη στην Πρώτη Σελίδα ΙΙΙ”, Μουσείο Μπενάκη στην Πειραιώς, Αθήνα.
Viennafair, Kalfayan Galleries, Βιέννη, Αυστρία.
“Στο MOTEL”, Διεθνές Φεστιβάλ Ολυμπίας, Ολυμπία.

2006
Artissima, Kalfayan Galleries, Τορίνο, Ιταλία.
“Εικαστικό Πανόραμα στην Ελλάδα, Δια-σχίζοντας τα όρια”, Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Θεσσαλονίκη.
“arthistory.com”, Kalfayan Galleries, Αθήνα.
“Athens Voice: Η Τέχνη στην πρώτη σελίδα II”, Μουσείο Μπενάκη, Αθήνα.
“Lacoste Project 12.12.”, Μουσείο Μπενάκη, Αθήνα.
“Cow Parade”, Αθήνα.

2005
“Συλλογή Γιώργου Κωστόπουλου”, Art Gallery, Αλεξανδρούπολη.
“Συλλογή Γιώργου Κωστόπουλου”, Δημοτικό Κέντρο Πολιτιστικών Εκδηλώσεων, Ζάκυνθος.
“Συλλογή Γιώργου Κωστόπουλου”, Πνευματικό Κέντρο Δήμου Κορωπίου, Κορωπί.
“Επικοινωνώντας με χιούμορ”, Kalfayan Galleries, Θεσσαλονίκη.
‘Συναντήσεις”, Kalfayan Galleries, Αθήνα.
“Athens Voice: Η τέχνη στην πρώτη σελίδα I”, Μουσείο Μπενάκη, Αθήνα.
“Ομοιότητα περίπου:Εκδοχές ενός πορτρέτου του Αντώνη Μπενάκη”, Μουσείο Μπενάκη, Αθήνα.
“Art Athina 12 ’05, Συνάντηση Σύγχρονης Τέχνης”, Kalfayan Galleries, Αθήνα.

2004
“Ο Μίκυ Μάους συναντά την τέχνη”, Ελληνοαμερικανική Ένωση, Αθήνα.
“Κατ’εικόνα και καθ’ομοίωση”, Μουσείο Φρυσίρα, Αθήνα.
“Μεταμορφώσεις του σώματος”, Kalfayan Galleries, Αθήνα.
Πινακοθήκη Σύγχρονης Ελληνικής Τέχνης, Καλαμάτα.
“Αθήνα, Μητρόπολη κατά λάθος;”, Αθήνα.

2003
“Γραφειοκρατία”, Υπουργείο Εσωτερικών, Αθήνα.
“Οι Επιλογές των Γκαλερί Καλφαγιάν”, Kalfayan Galleries, Θεσσαλονίκη.
“Οι Επιλογές των Γκαλερί Καλφαγιάν”, Kalfayan Galleries, Αθήνα.
“Με τη δύναμη της τέχνης”, Ξενοδοχείο Μεγάλη Βρατανία, Αθήνα.

2002
“30 χρόνια και…Συλλογή Διαμαντίδη”, Δημοτική Πινακοθήκη, Θεσσαλονίκη.

2001
“Meetings II”, Municipal Art Gallery, Leszno, Πολωνία.
“Mythologies of the Book, Contemporary Greek Artists”, Φραγκφούρτη, Γερμανία.
“Οράματα και δεσμά”, Κέντρο Τέχνης Δήμου Αθηναίων, Αθήνα.
“Εύρηκα, 40+1 χρόνια δημιουργίας σε 8 έργα τέχνης”, Αθηναΐς, Αθήνα.
“Διαδρομές 2”, Kalfayan Galleries, Αθήνα.

2000
“Ανησυχητικές ιστορίες IV”, Γκαλερί Αγκάθι, Αθήνα.
“Παίξε Μπάλα”, Φούρνος, Αθήνα.
“Τα καφενεία”, Γκαλερί Ψυχάρι 36, Αθήνα.
Η Συλλογή της σύγχρονης Ελληνικής τέχνης του ξενοδοχείου Athenaeum Inter-Continental, Αθήνα.

1999
“Ο Καραγκιόζης και οι εικαστικές τέχνες”, Δημοτική Πινακοθήκη, Πάτρα.
“Τ’ αυγά και τα πασχάλια”, Kalfayan Galleries, Θεσσαλονίκη.
“Διευρύνοντας τις δυνατότητες”, Hewlett Packard, Γκάζι, Αθήνα.
“Ανησυχητικές Ιστορίες III”, Γκαλερί Αγκάθι, Αθήνα.

1997
“Greek Realities”, Kunsthallen Brandts Klaedefabrik, Odense, Δανία.
“AdvARTising”, Saatchi & Saatchi, Adel, Πινακοθήκη Πιερίδη, Αθήνα.

1996
“Greek Realities”, Βερολίνο, Γερμανία.
“Art to Swatch”, Athenaeum, Museum of Architecture and Design, Σικάγο, Η.Π.Α.
“Σκουπίδια”, Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης, Λάρισα.

1995
“Configura 2, Dialog der Kulturen”, Erfurt, Γερμανία.

1994
“Οι απένατι”, Δημοτική Πινακοθήκη, Αθήνα.

1993
“V Biennale of New Art, Art Without Bounds”, Zielona Gora, Πολωνία.
“Η Συλλογή της Δημοτικής Πινακοθήκης της Ρόδου”, Εθνική Πινακοθήκη, Αθήνα.
“MACCHERONI & FAGIOLI”, Museo di Espressione Antagonista Contemporanea, M.E.A.C., Φλωρεντία, Ιταλία.
“Η συλλογή του Βλάσση Φρυσίρα”, Χανιά, Κρήτη.

1992
Intermedia Gallery, Zielona Gora, Πολωνία.
“Gardens”, Poznan, Πολωνία.

1991
“Lineart, International Art Fair”, Ghent, Βέλγιο.
‘Kunst Europe 91’, Βερολίνο, Γερμανία.
“Επίθεση στις αισθήσεις”, Ίδρυμα ΔΕΣΤΕ, Σπίτι της Κύπρου, Αθήνα.

1990
“Out of Limits”, Wielka 19 Gallery, Poznan, Πολωνία.
“Lineart, International Art Fair” Ghent, Βέλγιο.
“Η χώρα του Κανενός”, Πνευματικό Κέντρο Δήμου Αθηναίων, Αθήνα.

1989
“6 Murales per 1a Natura”, Βερόνα, Ιταλία.
“Balkan Art Exhibition”, Βουκουρέστι, Ρουμανία.

1988
Contemporary Art Gallery, Leszno, Πολωνία.

1987
“Αθήνα – Εικαστικά”, Πνευματικό Κέντρο Δήμου Αθηναίων, Αθήνα.
Πανελλήνια Καλλιτεχνική ‘Εκθεση, Πειραιάς.

1986
2η Μπιενάλε Νέων Καλλιτεχνών της Μεσογείου, Θεσσαλονίκη.
ΕΚΔΟΣΕΙΣ
Άχρηστο Κεφάλι Γεμάτο Χρυσάφι Και Κοπριά, Kalfayan Galleries – Εκδόσεις Τέχνης Οίστρος, Αθήνα, 2006.
Κόλο-Κόλο, Κalfayan Galleries – Εκδόσεις Άγρα, Αθήνα, 2005.
Ταμ-Ταμ, Εκδόσεις Τέχνης Οίστρος, Αθήνα, 2002.
No Parking…, Εκδόσεις Άγρα, Αθήνα, 2000.
Μουσείον Μουσών, Εκδόσεις Άγρα, Αθήνα, 1998.
Make Love … Not Art!, Υγρές Εκδόσεις, Αθήνα, 1996.
Τα απομνημονεύματα του πλοιάρχου, Εκδοτική Εταιρεία Μαύρος Ήλιος –
Γκαλερί Ζουμπουλάκη, Αθήνα, 1995.
Σχέδια-Σχεδίες,Εκδοτική Εταιρεία Μαύρος Ήλιος, Αθήνα, 1992.

ΕΡΓΑ ΣΕ ΣΥΛΛΟΓΕΣ
Δημοτική Πινακοθήκη της Ρόδου, Ελλάδα.
Swatch Corporation, Σουηδία.
Συλλογή Δάκη Ιωάννου, Αθήνα, Ελλάδα.
Ίδρυμα Φρυσίρα, Αθήνα, Ελλάδα.
«3E Coca Cola» Corporation, Αθήνα, Ελλάδα.
Συλλογή Δασκαλόπουλου, Αθήνα, Ελλάδα.
Μουσείο Μπενάκη, Αθήνα, Ελλάδα.

Μια σκέψη για το “ΤΑΣΟΣ ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ:Κρανίου Τόπος

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *