Επικαιρότητα

Ανυποχώρητοι οι μεταφορείς, διαδηλώνουν έξω από τη Βουλή

Συγκεντρωμένοι έξω από τη Βουλή,παραμένουν για δεύτερη μέρα, οι ιδιοκτήτες φορτηγών βυτιοφόρων, οι οποίοι δηλώνουν ότι θα παραμείνουν ως το βράδυ όπου αναμένεται η ψήφιση του νομοσχεδίου για την απελευθέρωση των μεταφορών. Οι μεταφορείς αποφάσισαν επίσης, τησυνέχιση των κινητοποιήσεων τους, ακόμη και μετά τη ψήφιση του νομοσχεδίου. Εν τω μεταξύ, σήμερα θα πραγματοποιηθεί το μεσημέρι στο κέντρο της Αθήνας κοινή πορεία μεταφορέων και εργαζομένων του ΟΣΕ, οι οποίοι έχουν εξαγγείλει στάση εργασίας από τις 12 έως τις 5 το απόγευμα.

Δυναμικό παρόν έδωσαν στο κέντρο της Αθήνας, όπου και πραγματοποίησαν πανελλαδική διαδήλωση, οι ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων, ξεκινώντας από την Ομόνοια και καταλήγοντας στη Βουλή. Μικροένταση και επεισόδια έξω από τη βουλή την Τρίτη την ώρα που ο υπουργός Μεταφορών ήταν στο βήμα. Οι αστυνομικοί απάντησαν με χρήση δακρυγόνων. Κατά την διάρκεια των επεισοδίων έσπασε ένα φυλάκιο των ευζώνων. Πολλοί από τους διαδηλωτές μιλούν για προβοκάτσια και ότι ανάμεσά τους υπάρχουν άτομα που δεν γνωρίζουν και δεν είναι μέλη συλλόγων. Κοινή πορεία με τους μεταφορείς προγραμματίζουν για την Τετάρτη στο κέντρο της Αθήνας οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ, που πραγματοποιούν 5ωρη στάση εργασίας από τις 12 το μεσημέρι έως τις 5 το απόγευμα.

Ανυποχώρητοι εξακολουθούν να είναι οι μεταφορείς, την ώρα που συζητείται στη Βουλή το επίμαχο νομοσχέδιο για την απελευθέρωση των μεταφορών. Όπως δηλώνουν οι ίδιοι, δεν θα υποστείλουν τη σημαία των κινητοποιήσεων. Πάντως, η εν γένει στάση των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων δεν ξέφυγε από τα όρια της νομιμότητας και δεν χρειάστηκε η επέμβαση της αστυνομίας, ούτε των τεσσάρων εισαγγελέων, που παρακολουθούν τις εκδηλώσεις διαμαρτυρίας.

Οι διαδηλωτές φώναζαν συνθήματα εναντίον της κυβέρνησης και ανέμιζαν ελληνικές σημαίες, ενώ νωρίτερα και κατά τη διάρκεια της ομιλίας του ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Φορτηγών, Γιώργος Τζωρτζάτος, δήλωσε ότι:

«χρησιμοποιήθηκαν γκεμπελικές μέθοδοι για να καμφθεί το φρόνημά μας. Με τη μεταρρύθμιση στον κλάδο, χωρίς μέριμνα για τους νέους μεταφορείς και γι αυτούς που συνταξιοδοτούνται και χωρίς τους ίδιους μεταφορείς, η ελληνική κυβέρνηση πουλάει την ελληνική μεταφορά σε ξένα χέρια».

Παράλληλα ο κ. Τζωρτζάτος κάλεσε στους συναδέλφους του να μην γίνουν υπάλληλοι των πολυεθνικών και έκλεισε την ομιλία του με τη φράση «μολών λαβέ».

Στόχος των διαδηλωτών ήταν η επίδοση ψηφίσματος στον αρμόδιο υπουργό, σύμφωνα με το οποίο ζητούν την απόσυρση του νομοσχεδίου, που προβλέπει την απελευθέρωση του επαγγέλματός τους και τίθεται αύριο προς ψήφιση. Όπως έγινε γνωστό, το ψήφισμα παρέλαβε ο πρόεδρος της Βουλής και εκτός από τον κ. Τζωρτζάτο η αντιπροσωπεία αποτελείτο από τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας Θεσσαλίας, κεντρικής Ελλάδας και δυτικής Μακεδονίας, Βασίλη Τζιμοράγκα, τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας των Βυτίων Υγρών Καυσίμων Γιώργο Τσάμο, τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας Εύβοιας και Βοιωτίας Θεόφιλο Καρκαλή και τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας Βορείου Ελλάδας Ντίνο Κιρκιλή.

Μπροστά στον Άγνωστο Στρατιώτη προκλήθηκε μικροένταση, όταν ομάδα μεταφορέων θέλησε να εισέρθει στη Βουλή και εμποδίστηκε από διμοιρίες των ΜΑΤ. Νωρίτερα ομάδα διαδηλωτών τοποθέτησε στον Άγνωστο Στρατιώτη μια μαύρη σημαία δίπλα στην ελληνική, την οποία έσπευσε να απομακρύνει ο πρόεδρος του Συνδικάτου χερσαίων Μεταφορών Γιώργος Τζωρτζάτος.

Ο πρόεδρος της Βουλής καταδίκασε τη μαύρη σημαία στο μνημείο του άγνωστου στρατιώτη

Απαράδεκτη και καταδικαστέα χαρακτήρισε ο πρόεδρος της Βουλής Φίλιππος Πετσάλνικος την ενέργεια ορισμένων ατόμων, κατά τη διάρκεια της διαδήλωσης των μεταφορέων, να τοποθετήσουν μαύρη σημαία πάνω στο μνημείο του άγνωστου στρατιώτη.

Ο πρόεδρος της Βουλής τόνισε ότι δεν δικαιολογούνται τέτοιες πράξεις και ενέργειες σε βάρος του ιερότερου μνημείου της χώρας προσθέτοντας ότι έχουμε ώριμη δημοκρατία και ο καθένας μπορεί με απόλυτη ελευθερία να διαδηλώνει και να διαμαρτύρεται όμως τα σύμβολα έχουν τη δικιά τους ξεχωριστή σημασία.

Εν τω μεταξύ στην ολομέλεια της Βουλής ξεκίνησε την Τρίτη η συζήτηση για την απελευθέρωση των εμπορευματικών μεταφορών, ενώ αίτημα για ονομαστική ψηφοφορία επί της αρχής κατέθεσε ο ΛΑΟΣ, ψηφοφορία που θα διεξαχθεί το μεσημέρι της Τετάρτης.

«Είναι ώρα ευθύνης για όλους, Η ψηφοθηρία δεν έχει θέση όταν μιλάμε για μεγάλες διαρθρωτικές αλλαγές και μάλιστα σε περίοδο κρίσης που πρέπει να προσελκύσουμε επενδυτές», ανέφερε ο υπ. Υποδομών Δημήτρης Ρέππας κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές στη βουλή. Με τον τρόπο αυτό απάντησε σε σύσσωμη την αντιπολίτευση πλην ΚΚΕ, που ζήτησαν πενταετή μεταβατική περίοδο και διατήρηση, μετά από αυτήν, ενός 35% της άυλης αξίας των αδειών.

Η ΝΔ ζήτησε τις 2 αυτές αλλαγές, αν και ψηφίζει επί της αρχής το νομοσχέδιο, προειδοποιώντας ότι σε αντίθετη περίπτωση θα ζητήσει ονομαστική ψηφοφορία στο άρθρο 14.

Το ΚΚΕ επέμεινε στην απόσυρση του Ν/Σ, το ΛΑΟΣ τάχθηκε κατά, και ζήτησε ονομαστική ψηφοφορία επί της αρχής του Ν/Σ, η οποία θα διεξαχθεί την Τετάρτη στις 12 το μεσημέρι. Μάλιστα, ο πρόεδρός του, Γ. Καρατζαφερης, έθεσε θέμα εθνικότητας των εταιριών και μίλησε για κάθετη διευκόλυνση στις μεταφορές για τους κινέζους και την COSCO.

Από το ΣΥΡΙΖΑ, αν και ζητήθηκε η απόσυρση του νομοσχεδίου δήλωσαν ότι αν η κυβέρνηση προβεί στις 2 αλλαγές, θα το δεχτεί επί της αρχής.

Ο υπ. κ. Ρέππας αρνήθηκε οποιαδήποτε αλλαγή λέγοντας ότι αν δεν ανοίξει το επάγγελμα, για κάθε μέρα καθυστέρησης πρέπει να πληρώνουμε 100 χιλιάδες ευρώ πρόστιμο την ημέρα. Υπογράμμισε ότι το 98% των μεταφορών στην Ελλάδα γίνεται με φορτηγά και μόνο το 1,2% με το σιδηρόδρομο, παρατηρώντας ότι σε καμία άλλη χώρα δεν υπάρχει τέτοια στρέβλωση. Άλλες χώρες είχαν την πολυτέλεια μεταβατικής περιόδου ακόμη και 10 ετών, αλλά η Ελλάδα έχει αργήσει πολύ και είναι η τελευταία στην ΕΕ. Η κυβέρνηση τολμά, είπε ο κ. Ρεππας, για πρώτη φορά χωρίς να σκάφτεται το πολιτικό κόστος, αλλά μόνο το εθνικό χρέος.

Τουλάχιστον 1.000 φορτηγά και βυτιοφόρα παραμένουν στα 210 μπλόκα του λεκανοπεδίου, ενώ σύμφωνα με καταγγελίες ιδιοκτητών, τους εμποδίστηκαν στα διόδια εισόδου της Αθήνας να φτάσουν στο κέντρο από την αστυνομία, η οποία προφασιζόμενη ελέγχους καθήλωσε τα φορτηγά στα διόδια.

«Είμαστε αποφασισμένοι να ψηφίσουμε το νόμο», δήλωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γ. Πεταλωτής, για να συνεχίσει λέγοντας ότι «το νομοσχέδιο διασφαλίζει την κοινωνική δικαιοσύνη και τη διαφάνεια».

Tα επίμαχα σημεία της αντιπαράθεσης

  • Πρώτο σημείο αντιπαράθεσης, είναι η πρόβλεψη για μηδενισμό της άϋλης αξίας της αδείας, μετά την πάροδο της 3ετούς περιόδου προσαρμογής των επαγγελματιών στο νέο καθεστώς. Οι μεταφορείς ζητούν από την κυβέρνηση να παραμείνει στο τέλος αυτής της περιόδου το 35% της αξίας της άδειας, η οποία πριν από λίγο καιρό κόστιζε από 200 έως 300 χιλιάδες ευρώ.
  • Δεύτερο σημείο, είναι το αίτημα των μεταφορέων να παραταθεί από 3 σε 5 χρόνια η περίοδος προσαρμογής, ώστε να έχουν το χρόνο να οργανωθούν καλύτερα στα νέα δεδομένα που προβλέπει ο νόμος. Επιπλέον τονίζουν ότι στην ουσία δεν είναι τρία χρόνια, αλλά 27 μήνες, καθώς η περίοδος προσαρμογής δεν αρχίζει από την ψήφιση του νομοσχεδίου, αλλά από την αρχή του 2010.
  • Τρίτον, θεωρούν ότι με το άνοιγμα της συγκεκριμένης αγοράς θα μπορούν να έλθουν στην Ελλάδα πολυεθνικές εταιρίες, οι οποίες με μηδενική αξία της αδείας θα δημιουργήσουν μεγάλες εταιρίες, παίρνοντας από αυτούς το μεταφορικό έργο.

Ο Δ. Ρέππας στο ραδιόφωνο της ΝΕΤ

Απαντήσεις σε όλα αυτά τα θέματα έδωσε ο κ. Ρέππας, ο οποίος μιλώντας στο ραδιόφωνο της ΝΕΤ, εξήγησε ότι «δεν πρόκειται να δοθεί παράταση στην περίοδο προσαρμογής, γιατί κάτι τέτοιο θα διαιώνιζε για ακόμη δύο χρόνια την ίδια κατάσταση».Δήλωσε επίσης ότι έδωσε μάχη με το μηχανισμό στήριξης για να αποσπάσει αυτή την τριετή περίοδο προσαρμογής, καθώς η τρόικα ζητούσε επίμονα να αρχίσει άμεσα η εφαρμογή του νόμου.

Σε ότι αφορά το ύψος της αδείας και την παραμονή του 35% που ζητούν οι μεταφορείς, ο κ. Ρέππας το απέκλεισε, λέγοντας ότι κάτι τέτοιο είναι αντίθετο με τη φιλοσοφία του νομοσχεδίου για το άνοιγμα ενός κλειστού επαγγέλματος, ενώ παρέχεται η δυνατότητα σε όσους επαγγελματίες μεταφορείς το επιθυμούν να διατηρήσουν το καθεστώς του αυτοαπασχολούμενου μέχρι το 2023, αν νομίζουν ότι έτσι θα παραμείνουν ανταγωνιστικοί.

Οι παθογένειες της ελληνικής κοινωνίας πρεπει να αντιμετωπιστούν, δήλωσε στη ΝΕΤ 105,8 ο υπουργός Υποδομών Δημήτρης Ρέππας, προσθέτοντας πως όταν η αγορά είναι ανοιχτή, ο κίνδυνος να δημιουργηθούν καρτέλ μειώνεται. Συγκεκριμένα δήλωσε ότι:«Καρτέλ είναι ενδεχόμενο να δημιουργηθούν εκεί που η αγορά είναι κλειστή, εκεί που είναι λίγοι οι παίκτες. Εμείς ανοίγουμε την αγορά και παρέχουμε τη δυνατότητα σε κάθε ενδιαφερόμενο να έχει κάτω από στοιχειώδεις προϋποθέσεις που προβλέπει ο ευρωπαϊκός κανονισμός 1071, τη δυνατότητα να ενταχθεί στο επάγγελμα».

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *