Επικαιρότητα

Ζητείται λύση για την λειτουργία του λιμανιού του Πειραιά

limani_conteiner_001Με την παράταση για τρείς ακόμη ημέρες της απεργίας των λιμενεργατών γίνεται  ασφυκτική η κατάσταση στον εμπορευματικό σταθμό του Πειραιά. «Η συζήτηση με την Ομοσπονδία συνεχίζεται. Στόχος μας είναι να βρεθεί λύση για την εύρυθμη λειτουργία του λιμανιού. Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε στη μέση του διαλόγου» δήλωσε η Υπουργός Οικονομίας και Ανταγωνιστικότητας, Λούκα Κατσέλη, μετά από τη συνάντηση που είχε με την Ομοσπονδία των λιμενεργατών.Εντός της ημέρας, η υπουργός θα συναντηθεί με τον πρέσβη της Κίνας. Από την πλευρά τους, οι εργαζόμενοι ζητούν να παγώσει η εφαρμογή της συμφωνίας με την COSCO και να γίνει εκ νέου διάλογος για τους όρους που τους αφορούν. Η κυβέρνηση εκτιμά πως “υπάρχουν ενδείξεις οτι θα έχουμε θετικές εξελίξεις”, ενώ η Ντόρα Μπακογιάννη εξαπέλυσε βολές για τους χειρισμούς του ΠΑΣΟΚ στην υπόθεση της σύμβασης με την κινεζική εταιρεία, τις απεργιακές κινητοποιήσεις στο λιμάνι του Πειραιά και τις επιπτώσεις τόσο στην αγορά, όσο και στην ανταγωνιστικότητα.

Συνέχιση αποφάσισαν οι λιμενεργάτες

Μετά από συνεδρίαση τα μέλη της Ομοσπονδίας των λιμενεργατών για την εξέλιξη των κινητοποιήσεών τους, αποφάσισαν τη συνέχιση της απεργίας τους για τρεις ακόμη ημέρες και αποχή από την εργασία τους το Σαββατοκύριακο με κύριο αίτημα το “πάγωμα” της εγκατάστασης της COSCO, που σημειωτέον μέσω της θυγατρικής ΣΕΠ ΑΕ έχει εγκατασταθεί στο λιμάνι από την 1η Οκτωβρίου 2009. Το γεγονός αυτό καθιστά πλέον εκρηκτική την κατάσταση στον εμπορευματικό σταθμό καθώς έχουν συσσωρευτεί περισσότερα από 7.000 κοντέινερ ενώ πολλά πλοία αναγκάζονται να αλλάξουν λιμάνι για να παραδώσουν το φορτίο τους.

Η κυβέρνηση για την κατάσταση στο λιμάνι

Υπάρχουν ενδείξεις για θετικές εξελίξεις

Γιώργος Πεταλωτής

Έχουμε πετύχει να αρχίσει ένας διάλογος για όλα τα ζητήματα και εκείνα της εργασίας. Διασφαλίζουμε, με όρους δημόσιου συμφέροντος, τον υγιή ανταγωνισμό και συνεχίζεται και σήμερα και θα συνεχιστεί ο διάλογος με όλους τους φορείς για την εύρυθμη λειτουργία του λιμανιού“, δήλωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γ. Πεταλωτής σχετικά με τις εξελίξεις στο λιμάνι του Πειραιά και παρέπεμψε στις σχετικές δηλώσεις της υπουργού Οικονομίας Λούκας Κατσέλη.

Ο Γ. Πεταλωτής τόνισε ότι “θέλουμε να ολοκληρωθεί ο διάλογος το συντομότερο δυνατόν για να λήξει η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στο λιμάνι” και εξέφρασε την πεποίθηση ότι “θα έχουμε θετικές εξελίξεις”, καθώς όπως είπε – απαντώντας σε άλλη ερώτηση -“υπάρχουν ενδείξεις” για κάτι τέτοιο.

Ο Γ. Πεταλωτής για τα περί διαφωνιών μεταξύ υπουργών

Σχετικά με τη “διαφωνία” που φέρεται,σύμφωνα με δημοσιεύματα, να υπήρξε στο χτεσινό, άτυπο, υπουργικό συμβούλιο, μεταξύ της κας Κατσέλη και του κ. Θ. Πάγκαλου, ο εκπρόσωπος ανέφερε ότι “η συζήτηση που γίνεται μέσα στην κυβέρνηση αποδεικνύει ότι υπάρχει μια θετική δυναμική και ότι οι εξελίξεις συζητώνται και αποφασίζονται μέσα από τα αρμόδια όργανα”.

Κληθείς να σχολιάσει τα περί “φωνών μέσα στην κυβέρνηση που έλεγαν ότι δεν είναι δυνατό ένας υπουργός να διαπραγματεύεται με τους νομικούς συμβούλους μια εταιρείας για το θέμα της σύμβασης”, δήλωσε ότι “αυτές τις φωνές εγώ δεν τις έχω ακούσει”.

Επιπλέον,ερωτηθείς για το αν είναι δίκαια τα αιτήματα των εργατών,ο κ. Πεταλωτής απάντησε ότι “σε κάθε απεργία υπάρχουν και κάποια αιτήματα. Η κυβέρνηση δεν μπορεί να απαντάει επ’ αυτών”.

Ακόμη κληθείς να αποσαφηνίσει τους όρους της επαναδιαπραγμάτευσης, ο κ.Πεταλωτής χαρακτήρισε μια τέτοια ενέργεια “άκαιρη, η οποία θα ακύρωνε πολλές διαδικασίες διαλόγου“.

Η Ντόρα Μπακογιάννη

Η βουλευτής της Ν.Δ κ. Ντόρα Μπακογιάννη, σε ανακοίνωσή της αναφέρει ότι πρέπει να δοθούν γρήγορα απαντήσεις και η κατάσταση να αντιμετωπιστεί με σοβαρότητα πριν είναι αργά.Συγκεκριμένα, η κ. Μπακογιάννη στην δήλωσή της αναφέρει:
«Είχα επανειλημμένα επισημάνει προεκλογικά ότι τα ανεύθυνα λόγια και οι διακηρύξεις έχουν συνέπειες όταν ένα κόμμα κληθεί να κυβερνήσει. Λυπάμαι πολύ που επαληθεύτηκα.

Έξι αρνητικές συνέπειες από τις ανεύθυνες διακηρύξεις για επαναδιαπραμγάτευση της σύμβασης

Ντόρα Μπακογιάννη

Ήδη, εξαιτίας των ανεύθυνων διακηρύξεων περί επαναδιαπραγμάτευσης της σύμβασης με την COSCO αναφορικά με την παραχώρηση των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ του λιμένος Πειραιώς, έχουμε τις εξής αρνητικές συνέπειες:
· Μια απεργία των λιμενεργατών που ξεπέρασε ήδη τις 12 ημέρες.
· Κίνδυνο να επεκταθεί και στους λιμένες Ελευσίνας και Λαυρίου.
· Αναστάτωση και έντονες διαμαρτυρίες των παραγωγικών τάξεων.
· Απώλεια έργου του λιμένος Πειραιώς προς όφελος άλλων, ανταγωνιστικών, ευρωπαϊκών λιμένων.
· Προβλήματα στην τροφοδοσία της αγοράς.
· Τις πρώτες τριβές και διαφωνίες στους κόλπους της κυβέρνησης.

Η κυριότερη, όμως, συνέπεια είναι το πλήγμα στην επενδυτική αξιοπιστία της χώρας.
Ελπίζω ότι η κατάσταση αυτή θα δώσει έγκαιρα το μήνυμα στην κυβέρνηση ότι τα ζητήματα αυτά πρέπει να αντιμετωπίζονται με ιδιαίτερη σοβαρότητα, ώστε να αποφύγουμε και άλλες δυσάρεστες εκπλήξεις στο μέλλον, ιδίως δε κάποια δραματική επιδείνωση του επενδυτικού κλίματος”.

ΓΣΕΕ

Υπέρ της άμεσης επίλυσης του θέματος και της ικανοποίησης των αιτημάτων των εργαζομένων τάχθηκε και ο πρόεδρος της ΓΣΕΕ  Γιάννης Παναγόπουλος, ο οποίος όμως ξεκαθάρισε πως ο χειρισμός του θέματος είναι αρμοδιότητα των εργαζομένων στον ΟΛΠ.

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση είπε: Το ζήτημα των λιμανιών το χειρίζεται η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδας. Είναι της δύναμης της ΓΣΕΕ. Το χειρίζεται με αγωνιστικότητα και υπευθυνότητα. Και πρέπει και η κυβέρνηση να σκύψει στο ζήτημα. Υπάρχει μια αποικιοκρατική σύμβαση που έχει υπογραφεί με την Cosco. Δεν κατοχυρώνονται τα εργασιακά και κοινωνικά δικαιώματα των εργαζομένων, δεν κατοχυρώνονται τα δικαιώματα του ελληνικού λαού και της ελληνικής οικονομίας.

Νομίζω ότι με σοβαρό διάλογο, ταυτόχρονα με την αγωνιστική δραστηριότητα των εργαζομένων μπορεί να βρεθεί λύση που θα είναι προς το συμφέρον του λαού και προς το συμφέρον των εργαζομένων.

Αναφερόμενος στην κατάργηση ή μη της σύμβασης, ο κ. Παναγόπουλος υποστήριξε ότι αυτό θα το βρουν τα μέρη που γνωρίζουν το περιεχόμενο. Είτε θα είναι κατάργηση, είτε θα είναι επαναδιαπραγμάτευση ουσίας που θα αλλάζει το μοντέλο, είτε θα είναι οτιδήποτε άλλο, θα πρέπει να συμφωνηθεί με αυτούς που ξέρουν, που είναι στο πρόβλημα. Η ΓΣΕΕ όταν χρειαστεί θα προσφέρει υπηρεσίες προκειμένου να υπάρξει το βέλτιστο αποτέλεσμα.

ΟΛΠ

Εν τω μεταξύ, υπερβολικές χαρακτήρισε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ, Νίκος Αναστασόπουλος, τις εκτιμήσεις των εμπόρων για τις ελλείψεις στην αγορά, εξαιτίας της μη εκφόρτωσης των εμπορευμάτων στο τελωνείο του Πειραιά, λόγω της απεργίας των λιμενεργατών. Ο ίδιος δήλωσε χθές οτι οι απώλεις του ΟΛΠ ημερησίως ανέρχονται λόγω της απεργίας σε 500.000-600.000 ευρώ.

Οι έμποροι έχουν εκφράσει την έντονη ανησυχία τους για την κατάσταση στο λιμάνι τονίζοντας ότι παραμένουν εγκλωβισμένα χιλιάδες κοντέϊνερ με εμπορεύματα, ενώ πολλά πλοία αναγκάζονται να αράξουν σε άλλα λιμάνια.


Σύνδεσμος Εμπορικών Αντιπροσώπων

Ανυπολόγιστες ζημιές θα δημιουργήσει στις επιχειρήσεις και στην αγορά, γενικότερα, η απεργία στο λιμάνι του Πειραιά, σε περίπτωση που δεν ληφθούν μέτρα από την Κυβέρνηση προκειμένου να ανασταλούν.

Την επισήμανση αυτή κάνει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εμπορικών Αντιπροσώπων Αθηνών κ. Ι. Παπαγεωργάκης με αφορμή την συνεχιζόμενη απεργία των εργαζομένων στο λιμάνι του Πειραιά.

Ειδικότερα οι εξαγωγικές επιχειρήσεις έχουν απολέσει σημαντικές αγορές του εξωτερικού για την προώθηση των προϊόντων του, σε μια περίοδο έντονου ανταγωνισμού. Παράλληλα, οι εισαγωγικές επιχειρήσεις αδυνατούν να τροφοδοτήσουν τις εγχώριες επιχειρήσεις με εισαγόμενα προϊόντα και τις εξαναγκάζουν να στρέφονται σε μεγάλα πολυεθνικά συγκροτήματα προκειμένου να “γεμίσουν” τα ράφια των καταστημάτων τους. Και στην περίπτωση αυτή η σχέση των συναλλασσόμενων διαταράσσεται, καταλήγει ο κ. Παπαγεωργάκης, ο οποίος επαναλαμβάνει την ανάγκη άμεσης λήψης μέτρων από την Κυβέρνηση.
ΛΑ.Ο.Σ

Υπέρ της επαναδιαπραγμάτευσης των όρων της σύμβασης για την εμπορική εκμετάλλευση του λιμανιού του λιμανιού του Πειραιά τάσσεται ο ΛΑΟΣ ο οποίος σχολιάζοντας τις δηλώσεις της κ. Ντόρας Μπακογιάννη κάνει λόγο για αναξιόπιστους που ζητούν αξιοπιστία.

«Αυτοί που δεν σεβάστηκαν το συμφέρον της χώρας, εκποιώντας – στην ουσία το μεγαλύτερο λιμάνι της Ελλάδας – αντί “πινακίου φακής”, σήμερα ζητούν να σεβαστεί η Πολιτεία την αξιοπιστία της δικής τους αναξιοπιστίας.

Προφανώς, το 33% δεν ήταν επαρκές σε βάθος μάθημα για κάποιους.
Εδώ και τώρα επαναδιαπραγμάτευση της συμβάσεως προς όφελος της Πατρίδας, της Οικονομίας και των εργαζομένων» αναφέρεται στην ανακοίνωση.

ΚΚΕ

«Προεκλογικά η ηγεσία του ΠΑΣΟΚ επιχειρούσε να κοροϊδέψει τους λιμενεργάτες, ισχυριζόμενη ότι υπάρχουν και καλές ιδιωτικοποιήσεις. Μετεκλογικά, από τη θέση της κυβέρνησης, επιχειρεί να τους εξαπατήσει με τη θέση ότι αρκεί ο διάλογος με την COSCO ώστε η παράδοση – ιδιωτικοποίηση του ΣΕΜΠΟ να είναι προς όφελος δικό τους και της χώρας» αναφέρει σε ανακοίνωσή του το ΚΚΕ.

«Οι εργαζόμενοι έχουν δοκιμάσει και τις πράσινες και τις μπλε ιδιωτικοποιήσεις και τους αντίστοιχους διαλόγους και γνωρίζουν ότι το αποτέλεσμα είναι το ίδιο επώδυνο για αυτούς και ωφέλιμο μόνο για το κεφάλαιο» προσθέτει η ανακοίνωση.

Πηγή:http://www.ert.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *