Επικαιρότητα

Αναλυτικά οι αυξήσεις σε ταξί, ΚΤΕΛ, φορτηγά Δ.Χ. και βυτιοφόρα καυσίμων

Σε αύξηση στα κόμιστρα των Επιβατικών Δημόσιας Χρήσης (ΤΑΞΙ), των λεωφορείων (ΚΤΕΛ), των φορτηγών Δ.Χ. και των βυτιοφόρων μεταφοράς υγρών καυσίμων, προχώρησε το Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών (ΥΜΕ).

Αυξήσεις της τάξεως περίπου του 5% προβλέπονται για τα ΤΑΞΙ. Βεβαίως, οι αυτοκινητιστές κατά την διάρκεια προηγούμενων συναντήσεών τους με την ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών είχαν ζητήσει αναπροσαρμογή του τιμολογίου κατά 15%, λόγω του αυξημένου κόστους των καυσίμων.

Ειδικά για τα φορτηγά αυτοκίνητα, που διενεργούν εθνικές μεταφορές, το κόστος των διοδίων των εθνικών οδών θα καταβάλλεται πέραν της τιμολόγησης.

Για τα αστικά λεωφορεία των ΚΤΕΛ της επαρχίας, η αύξηση στα εισιτήρια καθορίστηκε στα 10 λεπτά, κι έτσι, η διαδρομή θα στοιχίζει 90 λεπτά, που σημαίνει αύξηση 12,5%, ενώ στις περιπτώσεις του Βόλου, της Λάρισα και της Λαμίας όπου το εισιτήριο είναι 75 λεπτά, θα ανέβει στα 90 λεπτά και η αύξηση θα είναι 20%.

Οι εν λόγω αυξήσεις, εντάσσονται στο πλαίσιο της νέας τιμολογιακής πολιτικής του ΥΜΕ και έρχονται να καλύψουν τις απώλειες εισοδήματος των επαγγελματιών αυτοκινητιστών, κυρίως εξ αιτίας της μεγάλης αύξησης των τιμών των καυσίμων, που καταγράφεται διεθνώς.

Όπως δήλωσε ο Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών, Κωστής Χατζηδάκης, «Η αύξηση των τιμών των καυσίμων δημιουργεί μια επιβάρυνση σε όλους τους επαγγελματίες του κλάδου των μεταφορών. Για τον λόγο αυτόν, ελήφθη η σημερινή απόφαση, λαμβάνοντας όμως παράλληλα υπ’ όψιν, την οικονομική στενότητα των πολιτών και την ανάγκη να συγκρατηθεί ο πληθωρισμός».

Η αύξηση των κομίστρων θα ισχύσει από τις 19 Μαΐου, με την δημοσίευση των σχετικών αποφάσεων στην εφημερίδα της κυβέρνησης.

Σύμφωνα με τις αποφάσεις της Διυπουργικής Επιτροπής ΔΕΚΟ για τη νέα τιμολογιακή πολιτική των μέσων μαζικής μεταφοράς, προβλέπεται η κατάργηση από την 1η Μαΐου των μεμονωμένων εισιτηρίων μίας χρήσης, στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και την καθιέρωση ενός ενιαίου τύπου εισιτηρίου, με δυνατότητα πολλαπλής χρήσης του σε όλα τα μέσα διάρκειας χρήσης μιάμισης ώρας.

Η τιμή του συγκεκριμένου εισιτηρίου είναι 80 λεπτά και θα αυξηθεί στο ένα ευρώ, από την 1η Ιανουαρίου 2009. Το κόστος για τις μηνιαίες κάρτες Λεωφορείων, Τρόλεϊ και Τραμ, θα μειωθεί από 17,50 σε 15 ευρώ. Η μηνιαία κάρτα του ΗΣΑΠ θα κοστίζει 25 ευρώ, η μηνιαία κάρτα του ΜΕΤΡΟ 30 ευρώ και η μηνιαία κάρτα για όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς θα μειωθεί από 38 σε 35 ευρώ.

Σύμφωνα με τη νέα τιμολογιακή πολιτική, προβλέπεται από την 1η Ιανουαρίου του 2009, να μειωθεί η τιμής της ετήσιας κάρτας Λεωφορείων, Τρόλεϊ και Τραμ, από 175 σε 150 ευρώ. Επίσης, η ετήσια κάρτα του ΗΣΑΠ θα αποτιμάται στα 250 ευρώ και η ετήσια κάρτα για το ΜΕΤΡΟ στα 300 ευρώ, ενώ η τιμή της ετήσιας κάρτας για όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς θα μειωθεί από 380 σε 350 ευρώ.

Τις νέες ετήσιες κάρτες, για το 2009, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να τις προμηθευτούν και κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους, ενώ οι κάρτες που ήδη έχουν προμηθευτεί για το 2008, θα διατηρήσουν σταθερή την τιμή τους.

Ωστόσο, διατηρούνται στις ίδιες τιμές το εισιτήριο ΕΘΕΛ για Σαρωνίδα [γραμμή 400], όλα τα εισιτήρια του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών [ΔΑΑ], η κοινή κάρτα Προαστιακού-ΑΜΕΛ ως το Κορωπί και η κάρτα των 20 ευρώ του Προαστιακού στην αστική περιοχή. Επίσης, παραμένουν ως έχουν οι εκπτώσεις των εισιτηρίων για τα ΑΜΕΑ, τους φοιτητές, τους πολυτέκνους, τους ανηλίκους, κ.λπ..

Το πληροφοριακό κέντρο του ΟΑΣΑ [185], δέχεται τα παράπονα του επιβατικού κοινού και δίνει σχετικές πληροφορίες που αφορούν στις Αστικές Συγκοινωνίες της Αθήνας [ΕΘΕΛ, ΗΛΠΑΠ, ΗΣΑΠ, ΑΜΕΛ και ΤΡΑΜ].

Πηγή:http://www.ert.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *