Επικαιρότητα

Αντιδράσεις για τη σύλληψη και το κλείσιμο της σελίδας του “Γέροντα Παστίτσιου”

Μεγάλες διαστάσεις που κάθε άλλο παρά κολακεύουν την Ελλάδα, λαμβάνει το θέμα με τη σύλληψη ενός 27χρονου χρήστη του διαδικτύου την Παρασκευή για «κακόβουλη βλασφημία και καθύβριση θρησκευμάτων μέσω του Facebook». Ο 27χρονος, ο οποίος σήμερα, Τρίτη, παραπέμφθηκε σε τακτική δίκη, διατηρούσε σατιρική σελίδα στο Facebook με τον τίτλο «Γέροντας Παστίτσιος» και αναφερόταν στον πατέρα Παΐσιο και στους πιστούς που ακολουθούν τη διδασκαλία του. Η σύλληψή του έγινε έπειτα από σχετική επερώτηση του βουλευτή της Χρυσής Αυγής Χρήστου Παππά και αφού στα ίχνη του βρέθηκε η Υπηρεσία Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος. Η Αστυνομία υποστηρίζει ότι η σχετική διαδικασία είχε κινηθεί από τις Αρχές πολύ νωρίτερα, επειδή η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος είχε λάβει πολλές καταγγελίες από πολίτες. Ωστόσο το γεγονός παραμένει ότι στην Ελλάδα του 2012, συλλαμβάνεται ένας χρήστης του διαδικτύου επειδή διατηρούσε σατιρική σελίδα. Και είναι δύσκολο να αποφύγει κανείς τους συνειρμούς με τα όσα απαράδεκτα και καταδικαστέα γίνονται στον μουσουλμανικό κόσμο για την περιβόητη ταινία με τον Μωάμεθ, τα οποία έχουν προκαλέσει αντιδράσεις από τις οποίες δεκάδες άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους.


Η σύλληψη του 27χρονου

Σύμφωνα με την αστυνομία, ο εισαγγελέας ενημερώθηκε για την υπόθεση και το Σάββατο 15 Σεπτεμβρίου έστειλε τη δικογραφία στη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος με την εντολή να κινηθούν άμεσα οι διαδικασίες για τη σύλληψη του διαχειριστή της σελίδας. Την Παρασκευή 21 Σεπτεμβρίου κλιμάκιο αξιωματικών της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος πραγματοποίησε έρευνα, στο σπίτι του 27χρονου στα Ψαχνά Ευβοίας, κατά τη διάρκεια της οποίας βρέθηκε και κατασχέθηκε ένας φορητός υπολογιστής. Από την επιτόπια αυτοψία στον συγκεκριμένο ηλεκτρονικό υπολογιστή διαπιστώθηκε ότι διαχειριστής της επίμαχης σελίδας ήταν ο 27χρονος, ο οποίος συνελήφθη και με τη δικογραφία που σχηματίστηκε σε βάρος του οδηγήθηκε το Σάββατο στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών.

Έντονες αντιδράσεις

Η είδηση της σύλληψης του 27χρονου προκάλεσε εντονότατες αντιδράσεις τόσο στα ηλεκτρονικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όσο και στον πολιτικό κόσμο. Άμεσα, μάλιστα, στο twitter δημιουργήθηκε «κίνημα» με hashtag #FreeGeronPastitsios, όπου έχουν αναρτηθεί χιλιάδες δηκτικά σχόλια, όπως:«Τώρα που έχουν απεργία οι δικαστικοί, ευκαιρία να αναλάβει η ιερά εξέταση τις υποθέσεις», «Τι ώρα είναι ο λιθοβολισμός στο Σύνταγμα;», «Άρση απορρήτου για μη κακουργηματική πράξη, για χάρη της Χρυσής Αυγής. Πόσο απέχουμε από το κυνήγι μαγισσών;», «Κοιμάσαι στην Αθήνα, ξυπνάς στο Ισλαμαμπάντ», «Η ΧΑ κάνει ερώτηση στη Βουλή για τον Παστίτσιο και η ΕΛΑΣ την επόμενη συλλαμβάνει. Ποιος κυβερνά τη χώρα είπαμε;», «Χθες πέρασα από μία γειτονιά και συζητούσαν για Παστίτσιο. Κάλεσα τη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος να συλλάβει τους άθεους», «Πότε είπαμε ότι αλλάζουμε το όνομά μας σε Ελλαδιστάν;», και άλλα.

Παράλληλα, στο Facebook έχουν δημιουργηθεί δεκάδες προφίλ με τίτλους όπως: «Save Patsitsios, we want Pastitsios back», «Λευτεριά στον Παστίτσιο», «Πατέρας Παστίτσιος, η επιστροφή», «Πάτερ Παστίτσιος (Η Ανάσταση)» κλπ.

 

Αντιδράσεις και από τα κόμματα

Οργισμένες ήταν, όμως, και οι αντιδράσεις των πολιτικών κομμάτων της αριστεράς  σχετικά με τη σύλληψη του 27χρονου. Σε ανακοίνωσή της η Επιτροπή Δικαιωμάτων του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ επισημαίνει ότι η ελευθερία της έκφρασης μπαίνει στο στόχαστρο της ακροδεξιάς θεοκρατίας. «Η σύλληψη του εικοσιεπτάχρονου στην Εύβοια με την κατηγορία της βλασφημίας αποτελεί κορυφαία πράξη παραβίασης της ελευθερίας της έκφρασης και μάλιστα από τα εντεταλμένα όργανα της Πολιτείας, που κανονικά θα έπρεπε να την προφυλάσσουν ως κόρη οφθαλμού. Είναι απαράδεκτο στην Ελλάδα του 2012 να συλλαμβάνεται πολίτης εξαιτίας σατιρικού σχολιασμού σε προσωπική σελίδα σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης, κάτι που συμβαίνει μόνο σε θεοκρατικά καθεστώτα τύπου Ιράν.
»Η τρόικα εσωτερικού δεν ισοπεδώνει μόνο τα κοινωνικά δικαιώματα, αλλά και τις δημοκρατικές ελευθερίες. Και είναι πραγματικά λυπηρό ότι αυτό γίνεται επί υπουργίας του Αντώνη Ρουπακιώτη. Θα πρέπει, λοιπόν, να υπενθυμίσουμε τα αυτονόητα:

»Πρώτον, η ελευθερία του λόγου συμπεριλαμβάνει και τη σάτιρα, όσο ‘ασεβή’ και ‘προσβλητική’ κι αν τη θεωρούν κάποιοι. Όπως, ακριβώς, δεν μπορεί κανείς να απαγορεύσει την ταινία για τον Μωάμεθ, έτσι δεν μπορεί να διώξει τη σελίδα για τον ‘Όσιο Παστίτσιο’.

»Δεύτερον, οι ίδιες ακριβώς δικαστικές και αστυνομικές αρχές που αφήνουν ατιμώρητες τις καθημερινές ρατσιστικές επιθέσεις, έσπευσαν να ικανοποιήσουν το αίτημα της ναζιστικής Χρυσής Αυγής να διωχθεί ο δημιουργός της σελίδας. Στην Ελλάδα του 2012, μπορεί κάποιος να βρεθεί στη φυλακή αν κάνει πλάκα με τη θρησκοληψία, αλλά δεν διώκεται όποιος στην ιστοσελίδα του καλεί στην εξόντωση των μεταναστών και των ψυχικά πασχόντων.

»Τρίτον, δικαιώνεται πλήρως η πρόσφατη τοποθέτηση του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ για άμεση κατάργηση της αναχρονιστικής και αντιδημοκρατικής διάταξης περί βλασφημίας. Εξίσου επίκαιρη, αποδεικνύεται και η θέση μας για το χωρισμό Κράτους-Εκκλησίας».

Επιπλέον, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Πέτρος Τατσόπουλος τόνισε ότι η υπόθεση του πατέρα Παΐσιου θυμίζει την Αθανασία του Αιγάλεω, αλλά το κράτος δεν αντέδρασε στον τσαρλατανισμό.
Από την πλευρά του, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρης Παπαδημούλης εξέφρασε την επιθυμία του να παραστεί ως μάρτυρας υπεράσπισης στη δίκη του 27χρονου, ενώ σε ανάρτησή του στο twitter, σημείωσε: «Όταν ο νόμος εξισώνει τη βλασφημία με την παιδεραστία, είναι άδικος». Ακόμη, ρώτησε «Τι πιστεύει ο υπουργός Δικαιοσύνης κ. Ρουπακιώτης για την ισχύουσα νομοθεσία περί βλασφημίας και τη σύλληψη του 27χρονου; Γιατί σιωπά; Η ΔΗΜΑΡ;»

ΔΗΜΑΡ: προσβολή για την ελευθερία του λόγου
Από την πλευρά της η Δημοκρατική Αριστερά, εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία κάνει λόγο για «κράτος πρόθυμο να ανταποκριθεί τάχιστα στις επιταγές της Χρυσής Αυγής» και χαρακτηρίζει τη σύλληψη «φονταμενταλισικού χαρακτήρα, που δεν προσιδιάζει σε ευρωπαϊκό δημοκρατικό κράτος, αλλά σε θεοκρατικά καθεστώτα»και τονίζει ότι «προσβάλει την ελευθερία του λόγους, αλλά και όλους ανεξαιρέτως τους πολίτες, καθώς πρόκειται για μισαλλόδοξες, μεσαιωνικές πρακτικές».
Επίσης, θεωρεί ότι ο νόμος περί βλασφημίας πρέπει να καταργηθεί, ενώ κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τα φαινόμενα σκοταδισμού, θρησκευτικού φανατισμού και μισαλλοδοξίας, που πληθαίνουν στις μέρες μας, υπενθυμίζοντας ότι η σάτιρα γεννήθηκε στην αρχαία Αθήνα.

«Το ΚΚΕ δεν συμφωνεί με την προσβολή των θρησκευτικών πεποιθήσεων. Ωστόσο είναι απαράδεκτο, αντιδραστικό και σκοταδιστικό φαινόμενο η δίωξη της σάτιρας, πόσο μάλλον όταν στηλιτεύει τη θρησκοληψία, το διαδομένο φαινόμενο εκμετάλλευσης της πίστης και την εξαπάτηση των θρησκευόμενων.

Η σύλληψη του 27χρονου χρήστη του Facebook πρέπει να καταδικαστεί από τη νεολαία και το λαό. Η κυβέρνηση έχει την ευθύνη γι’ αυτή την τρομοκρατική δίωξη που πρέπει να σταματήσει αμέσως».

Η ΔΡΑΣΗ για τη σύλληψη «Παστίτσιου»: «Το Διαδίκτυο προσφέρει νέες δυνατότητες τέλεσης πολύ σοβαρών αδικημάτων. Χιλιάδες παράνομες συναλλαγές γίνονται ηλεκτρονικά, πολυσχιδείς μορφές απάτης, κίνδυνοι για τα προσωπικά δεδομένα του καθενός, παιδική πορνογραφία, αλλά και συντονισμός για την πραγματοποίηση εγκλημάτων στον πραγματικό κόσμο. Απαιτείται, επομένως, ισχυρή αστυνόμευση, προκειμένου τέτοια αδικήματα είτε να προλαμβάνονται, είτε να τιμωρούνται. Ωστόσο, ανθρωποώρες, χρήματα και άλλοι πόροι σπαταλώνται για αστειότητες, όπως για τη σύλληψη του διαχειριστή μιας σατιρικής ιστοσελίδας στο facebook.

Η Δράση θεωρεί ότι η σάτιρα δεν πρέπει να ενοχοποιείται. Ακόμη και όταν η σάτιρα στοχοποιεί το θρησκευτικό συναίσθημα, πρέπει να αφήνεται ελεύθερη. Ως μια οξεία μορφή κριτικής, είναι απαραίτητη για το διάλογο σε οποιαδήποτε πολιτισμένη κοινωνία. Η καταστολή της είναι βαθύτατα αντιδημοκρατικό βήμα και οδηγεί σε ουσιαστική περιστολή ατομικών ελευθεριών».

 [ΕΚΛΟΓΙΚΑ -η πολιτική στο Διαδίκτυο @ apn]

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *