Κόσμος

Η 3η γενιά του Ford Focus

Αυτή που κυκλοφορεί ήδη στους ελληνικούς δρόμους είναι η 3η γενιά του Ford Focus, ενός μοντέλου που έχει πουλήσει περισσότερα από 10.000.000 αυτοκίνητα σε ολόκληρο τον κόσμο. Ο αριθμός αυτός δεν είναι προφανώς συμπτωματικός και οφείλεται εν πολλοίς στα επαναστατικά στοιχεία που έφερε το Ford Focus της 1ης γενιάς με τη συμπεριφορά του και το σχήμα του, απευθυνόμενο στο κοινό που είχε συνηθίσει το ορθολογιστικό Ford Escort.

Τότε ήταν το κοφτερό τιμόνι και το feedback αυτό που σου μετέφερε καθώς και το γεγονός πως όλοι μπορούσαν να βολευτούν σε ένα hatchback. Η 2η γενιά ήταν πιο συμβατική, πιο ποιοτική και ίσως λαοφιλέστερη εξαργυρώνοντας και την καλή φήμη από το πρώτο Focus. Τώρα βρισκόμαστε στην 3η γενιά την οποία γνωρίσαμε στην ελληνική παρουσίαση και είχαμε την ευκαιρία για μια μακροσκελέστερη δοκιμή.

Σε αυτήν (τη δοκιμή) ενισχύσαμε ουσιαστικά τις πρώτες εντυπώσεις έχοντας την ευκαιρία για μια πιο σκεπτικιστική προσέγγιση. Το νέο Ford Focus είναι οι κινητήρες του και ο εξοπλισμός του και είναι ξεκάθαρη η κίνηση της Ford να δημιουργήσει ένα από τα λίγα mainstream μοντέλα με cutting edge τεχνολογία. Ο 1.6lt EcoBoost με τους 150ps που είχαμε στη διάθεσή μας είναι αποδοτικός, αθόρυβος και με ευρύ φάσμα άμεσης λειτουργίας. Αυτό επιτρέπει στο αυτοκίνητο που έχει βάρος +1.300kg να επιταχύνει για το 0-100km/h σε 8.7sec και να κινείται μέχρι και με 210km/h τελικής ταχύτητας.

Ο οδηγός που μετακινεί μια οικογένεια δε θα πιάσει τον εαυτό του να απογοητεύεται συχνά καθώς τα ικανοποιητικά νούμερα των τεχνικών χαρακτηριστικών είναι ορατά και στο δρόμο, ωστόσο η μετακίνηση τεσσάρων ή πέντε ενηλίκων δημιουργεί ένα σχετικό «ουφ» πολύ περισσότερο αν η διαδρομή είναι ανηφορική. Παρόλα αυτά αν η διαδρομή αυτή περιλαμβάνει στροφές είναι δεδομένο ότι θα είναι απολαυστική (τουλάχιστον για τον οδηγό) και σε αυτό παίζει μεγάλο ρόλο το ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό που εντοπίζεται στο βασικό εξοπλισμό του νέου Focus και είναι ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά του στη σωστή οδική συμπεριφορά.

Κατά τα άλλα η άνεση, η ποιότητα κύλισης και το ελαφρύ τιμόνι είναι στην καθημερινότητα απολύτως εκτιμητέα προσόντα που επιτρέπουν την ομαλή και ξεκούραστη συμβίωση. Αυτή μάλιστα γίνεται σχεδόν ευχάριστη όταν αναλύσεις και την κατανάλωση που χάρη στο εξαιρετικό κιβώτιο έξι σχέσεων φτάνει τα επίπεδα ενός ατμοσφαιρικού κινητήρα, ενώ δεν πρέπει να παραλείψουμε και το στάνταρ Start&Stop του κινητήρα.

Στο εσωτερικό επικρατεί η αίσθηση που γνωρίσαμε από το Ford Fiesta με την αισθητική κινητού τηλεφώνου η οποία αρχικά σε τρομάζει και σε μπερδεύει αλλά τελικά συνειδητοποιείς πως η εξοικείωση είναι εύκολη. Σε αντίστοιχα επίπεδα είναι και τα χειριστήρια στο τιμόνι, ενώ ανάμεσα στα θετικά είναι η οθόνη στον κεντρικό πίνακα οργάνων η οποία παρέχει τη δυνατότητα έχεις πληροφορίες για κατανάλωση, αυτονομία, ταχύτητα και άλλα χωρίς να αναγκάζεσαι να αλλάξεις επιλογές.

Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει όλα τα βασικά όπως έξι αερόσακους, ESP, Air Condition και άλλα ηλεκτρονικά βοηθήματα από τα οποία ξεχωρίζει κανείς ασφαλώς αυτά που προσφέρονται στα προαιρετικά πακέτα, όπως το Active Park ή το Active City Stop που είναι το αυτόματο φρενάρισμα.

Συνολικά, το νέο Focus μοιάζει με ένα συγκερασμό των θετικών στοιχείων των δυο προηγούμενων γενεών. Καλύτερο στην οδική του συμπεριφορά και στο τι μπορεί να σου προσφέρει ως οδηγό, όσον αφορά την αίσθηση και το feedback και πιο ώριμο ώστε να προσαρμόζεται στα δεδομένα του σύγχρονου ανταγωνισμού της κατηγορίας. Αν το τιμόνι του μπορούσε να προσαρμοστεί όσον αφορά τη σκληρότητά του στον αυτοκινητόδρομο και αν ο χώρος αποσκευών ήταν λίγο μεγαλύτερος δεδομένου πως μιλάμε για μια αρκετά απαιτητική γενιά καταναλωτών σε αυτά τα θέματα, τότε πιθανότατα δεν θα υπήρχε και το παραμικρό ψεγάδι στην πληρότητά του.

Στο video Μάνος Ράλλης και Στάθης Πετρόπουλος συζητούν και ανταλλάσσουν απόψεις για το νέο Ford Focus 1.6 EcoBoost 150ps.

[HIGHOCTANE.GR @ apn]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=bY8dQUOWHCI[/youtube]

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *